opdatering af OOO

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
thj01

opdatering af OOO

Post by thj01 »

Jeg har brugt OOO lige siden det blev lagt på nettet og har stadig en ret stor frustration.

Hvordan opdaterer man OOO på den bedste måde. Både i single og net installation.

Hvorfor giver man OOO programmappe navn efter versionen (Openoffice org1.1.0) - det kan da kun give bøvl når man opgraderer til OOO 1.2

Jeg er en meget begejstret bruger af OOO, og ser det gerne udbredt - især i skole- og udnervisnings verdenen, da den har bedre ting at bruge penge på end licenser
Jesper Krogh

Re: opdatering af OOO

Post by Jesper Krogh »

thj01 wrote:Jeg har brugt OOO lige siden det blev lagt på nettet og har stadig en ret stor frustration.

Hvordan opdaterer man OOO på den bedste måde. Både i single og net installation.

Hvorfor giver man OOO programmappe navn efter versionen (Openoffice org1.1.0) - det kan da kun give bøvl når man opgraderer til OOO 1.2
Det gør man for at give testere og udviklere mulighed for at have flere installationer på samme tid.

Den nemmeste måde at opdaterer på i øjeblikket er at fjerne den gamle og installere den nye. Det er ikke specielt optimalt, men virker dog.
Jeg er en meget begejstret bruger af OOO, og ser det gerne udbredt - især i skole- og udnervisnings verdenen, da den har bedre ting at bruge penge på end licenser
Det er da herligt at høre.. :-)
hrkaspar

Opgradering fra 1.0 til 1.1 under Mandrake 9.1

Post by hrkaspar »

Jeg er vist kommet lidt skævt ind på dette. Havde læst at jeg skulle afinstallere 'den gamle' ooo, som sagt så gjort, ingen problemer. For så vidt heller ingen problemer med at installere 1.1, bortset fra: Under fjernelsen af 'den gamle' blev genveje og associationer selvsagt fjernet. Men de kommer ikke tilbage ved installation. Har installeret i /etc/open osv., tænker at fejlen er her?

Og her opstår så mit næste problem. For afinstallering af 1.1 henvises til 'lokalt afinstallationsskript', eller lign., men hvad pokker er det for et?

Help
hrkaspar
Post Reply