Rapporter/felter

Brugerhjælp og support til databaser i LibreOffice Base

Moderator: Lodahl

Post Reply
Peter_Christensen
Posts: 1
Joined: 17. Sep 2006 15:01

Rapporter/felter

Post by Peter_Christensen »

Er der nogen der kan hjælpe med at oprette felter i en rapport, Det er en lagerdatabase hvor jeg har et felt kaldet Antal og et kaldet Pris. Nu vil jeg gerne have et felt hvor der laves en udregning Antal*Pris.

Samtidig vil jeg også have et felt der kan udregne en total for alle vare, til status brug.

Jeg har prøvet at lave disse felter i en forespørgelse som i MS, men kan kun oprette felter der er kendt i forvejen
ISA
Posts: 12
Joined: 2. Feb 2006 11:03
Location: Norge
Contact:

Re: Rapporter/felter

Post by ISA »

Peter_Christensen wrote:Er der nogen der kan hjælpe med at oprette felter i en rapport, Det er en lagerdatabase hvor jeg har et felt kaldet Antal og et kaldet Pris. Nu vil jeg gerne have et felt hvor der laves en udregning Antal*Pris.

Samtidig vil jeg også have et felt der kan udregne en total for alle vare, til status brug.
For å løse dette problemet - lager du en spørring ved hjelp av spørreverktøyet - her kan du opprette felt som beregner deltotaler og sumtotaler. Lagre spørringen - du skal nå kunne hente felt fra denne i skjemaet.

Har skrevet litt om dette her: http://ingrid.bitnexus.net/OOo/Base6.html se nederst i dokumentet under rekneoperasjoner.

Lykke til :)
Post Reply