Sidefod

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
Thomas

Sidefod

Post by Thomas »

Efter geninstallering af min computer er jeg gået over til udelukkende at bruge OpenOffice, hvilket til tider er noget frustrende. Mit problem lige nu er anvendelsen af Sidefod og hoved for den sags skyld.

Hvordan kan man anvende forskellige sidefødder og hoveder, på forskellige sider?

På forhånd tak
Thomas
Ejnar

Varierende sidefod

Post by Ejnar »

Det kommer jo lidt an på, hvor meget sidefoden skal variere. Der er umiddelbart et afkrydsningsfelt til at bruge forskellig fod på højre/venstre sider.

Yderligere variation kan fås ved at bruge felter, hvis værdi skifter undervejs, lige som sidenummeret. Hvis du vil mere end det, tror jeg det bliver svært.
Vh
Ejnar
Guest

Re: Varierende sidefod

Post by Guest »

Ejnar wrote:Det kommer jo lidt an på, hvor meget sidefoden skal variere. Der er umiddelbart et afkrydsningsfelt til at bruge forskellig fod på højre/venstre sider.

Yderligere variation kan fås ved at bruge felter, hvis værdi skifter undervejs, lige som sidenummeret. Hvis du vil mere end det, tror jeg det bliver svært.
Hvis du har brug for yderligere variation skal du bruge sidetypografier.
(Hvis du er tidligere wordbruger ved du nok ikke hvad det er - det svarer til sektionsskift i word, bare meget bedre).

Hilsen Henrik
Thomas

Re: Varierende sidefod

Post by Thomas »

Anonymous wrote:
Ejnar wrote:Det kommer jo lidt an på, hvor meget sidefoden skal variere. Der er umiddelbart et afkrydsningsfelt til at bruge forskellig fod på højre/venstre sider.

Hvis du har brug for yderligere variation skal du bruge sidetypografier.
(Hvis du er tidligere wordbruger ved du nok ikke hvad det er - det svarer til sektionsskift i word, bare meget bedre).

Hilsen Henrik
Mange tak for svarene

Sidetypografier var lige det jeg manglede, og det tog mindre end 5 minutter at finde ud af at bruge dem

Thomas
Post Reply