Dansk ordbog virker ikke efter download og "aktivering&

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
Newbie

Dansk ordbog virker ikke efter download og "aktivering&

Post by Newbie »

Jeg har downloadet dansk,us og gb ordbog gennem "Filer>guider>installer flere ordbøger...", for derefter at genstarte openofficeWriter og gå ind i "Funktioner>Indstillinger>Sproginstillinger>Skrivehjælp" men jeg ved ikke hvad jeg skal ændre, og hvis jeg går ind "Sprog" (samme sted som Skrivehjælp) ser det ikke ud som om den danske ordbog er installeret: screenshot http://4bzlnth.dk/public_uploads/openoffice-problem.bmp der er ikke der der abc-tegn ud for dansk. Er der nogen som kan hjælpe?. Det er som sagt Openoffice writer, v2.0.3, windows. og det skal self nævnes at den danske stavekontrol ikke virker når jeg afprøver det.
Last edited by Newbie on 6. Aug 2006 22:29, edited 1 time in total.
finngl

Re:Dansk ordbog virker ikke efter download og "aktiveri

Post by finngl »

Prøv at gå ind i Funktioner > Indstillinger > Sprogindstillinger > Skrivehjælp og tjek, at der er "flueben" ud for "OpenOffice.org Hunspell Spellchecker". Jeg har været ude for at fluebenet af en eller anden grund ikke har været sat.

Mvh.

Finn Gruwier Larsen
Newbie

Post by Newbie »

Der er flueben ud for "OpenOffice.org Hunspell Spellchecker" i vinduet, men hvis man trykker rediger er muligheden der ikke ved "Dansk" under "Stavning"
finngl

Post by finngl »

Hvis jeg forstår dig ret, mener du at fluebenet ikke er sat ud for "OpenOffice.org Hunspell spellchecker" i vinduet "Rediger moduler"?

Hvis det er det, du mener, så prøv at sætte fluebenet i dette vindue og se om det gør en forskel. Ved nærmere eftertanke tror jeg faktisk, det var det, jeg gjorde...

Finn
Newbie

Post by Newbie »

Der var flueben i forvejen. Men når jeg trykkede rediger fandtes muligheden ikke for dansk. Jeg tror trikket var at fjerne fluebenet og sætte det igen og derefter genstarte programmet. For nu virker det. http://4bzlnth.dk/public_uploads/openof ... oblem2.bmp På billedet har jeg cirklet det ind som ikke var der før jeg fjernede og satte det "overordnede flueben" i vinduet øverst... Men nu virker det i hvert fald.

Tak for hjælpen!
Last edited by Newbie on 6. Aug 2006 22:32, edited 1 time in total.
finngl

Post by finngl »

Og tak for tilbagemeldingen. Jeg vil sørge for at der bliver lavet en fejlrapport på det her + en beskrivelse af hvordan man kan komme omkring problemet!

Mvh.

Finn
Post Reply