Er det muligt at instille tekstprogrammet sådan, at det når det starter op, har den skriftype og størellse jeg vil have.?
Mvh Bernhard
Forudinstlalere tekstprogrammet.
Standardskrifttype og -størrelse
Ja, heldigvis. (Jeg sidder med en engelsk udgave, så du må selv oversætte):
Vælg "Tools" -> "Options" -> "Text Document" -> "Basic Fonts" for at definere skrifttypen. Størrelsen skal du nok modificere standardtypografien for at bestemme. I min version hedder den "Default".
Vælg "Tools" -> "Options" -> "Text Document" -> "Basic Fonts" for at definere skrifttypen. Størrelsen skal du nok modificere standardtypografien for at bestemme. I min version hedder den "Default".
Vh
Ejnar
Ejnar
-
Re:Forudinstlalere tekstprogrammet.
Jeg kan godt forudsindstille skrifttyper til egne standarder.
Men hvordan kan man forudindstille skriftstørrelse?
Ejner skrev man skulle vælge "default", men hvor?
Kurt
Men hvordan kan man forudindstille skriftstørrelse?
Ejner skrev man skulle vælge "default", men hvor?

Re:Forudinstlalere tekstprogrammet.
Det nemmeste er at gemme siden som skabelon med de indstillinger du nu engang ønsker.
Herefter skal du ind i skabelon-oversigenten (evt. via "filer" - "skabeloner" - "administrer").
Klik dig frem til den skabelon som du vil bruge som standardakbelon. Når du har fundet den, højreklikker du på den, og du kan nu nederst vælge den som Standard-skabelon.
Håber det var det svar du søgte.
Hilsen
Jørgen
Herefter skal du ind i skabelon-oversigenten (evt. via "filer" - "skabeloner" - "administrer").
Klik dig frem til den skabelon som du vil bruge som standardakbelon. Når du har fundet den, højreklikker du på den, og du kan nu nederst vælge den som Standard-skabelon.
Håber det var det svar du søgte.
Hilsen
Jørgen