Hej alle Jer derude.
Er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg får StarOffice 6.0 til at bruge dansk ordbog?
Jeg har prøvet at læse alle de forskellige forslag her i forum og har hentet både rå-filer og alle de andre (Myspell, Ispell, Aspell osv.) på http://da.speling.org/ .
Men Staroffice er et ligeglad, uagtet hvordan jeg placere filerne. Jeg har prøvet med en mappe der hed "ooo" i Share / Dict / og lagt dem rent ind i Share / Dict. Jeg kan under options vælge ordbogen Danish, men det virker ikke som om at StafOffice har registreret ordbogen, kun opført den! Der er ikke de lille ABC-mærke foran dansk, som der er ved engelsk.
Jeg har efter hvert forsøg genstartet pc'en.
Hvad går galt?
Jeg håber nogen kan hjælpe, for det ville nu være rart med en dansk ordbog og jeg har ikke lyst til at fjerne StarOffice til fordel for noget andet.
StarOffice 6.0 & Dansk ordbog
-
-
Re:StarOffice 6.0 & Dansk ordbog
Det kan vist ikke lade sig gøre, at installere en dansk ordbog i Staroffice.
Staroffice og OpenOffice kan ikke blandes, hvad det angår.
Staroffice og OpenOffice kan ikke blandes, hvad det angår.

Re:StarOffice 6.0 & Dansk ordbog
Så vidt jeg ved, så er StarOffice 6.0 født med dansk ordbog, og derfor bør den være et sted på din maskine.
Men det er jo efterhånden en ældre version, så måske du mener StarOffice 8 ??
Der følger ikke dansk ordbog med længere til StarOffice.
Men bruger du i øvrigt StarOffice 6.0, så vil jeg da opfordre dig til at opgradere til OpenOffice.org 2.0, da den uden problemer læser data-filer fra SO6.
Hilsen
Jørgen
Men det er jo efterhånden en ældre version, så måske du mener StarOffice 8 ??
Der følger ikke dansk ordbog med længere til StarOffice.
Men bruger du i øvrigt StarOffice 6.0, så vil jeg da opfordre dig til at opgradere til OpenOffice.org 2.0, da den uden problemer læser data-filer fra SO6.
Hilsen
Jørgen
-
StarOffice bruger en kommerciel (og meget bedre) ordbog end OpenOffice. Den får du fra www.sun.com, hvis de stadig har den til download.
Den kommercielle DANSKE ordbog fulgte med StarOffice til og med 7, men version 8 kommer uden. *#¤%#*¤
Den kommercielle DANSKE ordbog fulgte med StarOffice til og med 7, men version 8 kommer uden. *#¤%#*¤