På mit skrivebord er der en lille zip-fil (da_DK.zip) der tilsyneladende er "Den store danske ordliste", denne vil jeg gerne have smækket ind i OOo, men jeg har mine problemer (jeg er ikke spor pc kyndig) - håber I kan hjælpe mig
Zip-filen er hentet fra http://da.speling.org/ -> Hent de rå filer med "Den store danske ordliste" -> nederst -> ooodi-da-current/
Har bemærket at der er en "vejledning i at hente og installere ordlisten til "OpenOffice.org", men dette link kommer der intet fornuftigt ud af desværre.
Du skal pakke zipfilen ud i C:\Programmer\OpenOffice.org 2.0\share\dict\ooo. Hver gang den spørger om den skal erstatte en fil med en ny skal du svare ja.
OK, har du prøvet at genstarte maskinen helt?
Hvis du har installationsfilerne af OpenOffice på en CD skive eller et sted på din harddisk, så kan du også overveje at af-installere OpenOffice igen og så ellers installere igen. Men noget tyder på, at du har fået slettet nogle filer, eller lavet en uheldig overskrivning.
havde du en dansk ordbog i forvejen? Den er ikke med i pakken, når du installerer 2.0.2.
Hvis du ikke har, skal du gøre dette. Filer/guide/installere flere ordbøger.
Nu skriver du at openOffice går ned når du starter op, så det er nok nødvendigt at du geninstallere.
Unskyld JFM, jeg havde ikke set du var igang med at svare
Ja, bliver nok nød til at geninstallere... Sagen er at jeg har downloaded dansk ordbog men var under indtrykket af, at den zip-fil jeg havde hentet var af en bedre kvalitet, da jeg synes den dansk ordbog man kan downloade via OOo ikke er speciel god - men det er måske den samme? Prøver lige at genstarte
Så fik jeg geninstalleret OOo og nu virker det som det skal, men fik en overgang sved på panden - jeg havde jo gemt mine dokumenter som .doc og efter at jeg havde fjernet OOo blev disse til RTF-dokumenter og så troede jeg jo at fanden var løs...
Men for lige at få det hele på det rene: "Den store danske ordliste", som jeg linkede til, er altså identisk med ordbogen man finder via OOo's funktion hvor man downloader ordbøger?
Jeg er ret ny med oof, den gamle version jeg havde kørte bare, brugte den kun til tekst.
Jeg har lige installeret den nye... Den giver mig nogle problemer.
Jeg kan ikke ændre størelsen på billeder og en anden ting...
Skriver at noget mangler at blive instaleret.
Jeg er ved at hente den engelske i stedet for den danske.