Må man bruge OOo 1.1 på skolerne kvit og frit?

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
IKT tutor på skole...

Må man bruge OOo 1.1 på skolerne kvit og frit?

Post by IKT tutor på skole... »

Må man installere OOo kvit og frit på skoler i Danmark - eller skal man betale for en StarOffice udgave?

Kan man få een ud og fortælle om OOo?
Ejnar

På skolerne

Post by Ejnar »

I må bruge OOo alt det I kan overkomme, og desuden mener jeg, at I kan få StarOffice gratis pga. en aftale mellem Sun og Undervisningsministeriet.
Vh
Ejnar
Speling eror

Re:Må man bruge OOo 1.1 på skolerne kvit og frit?

Post by Speling eror »

Og vælg for Guds skyld StarOffice... den danske ordbog til OpenOffice er fyldt, proppet med fejl og misforståelser, mens den kommercielle ordbog i StarOffice er perfekt.

Desuden KAN i som uddannelsesinstitution få StarOffice gratis til studerende og ansatte, kun pris for mediet. Og det er jo i princippet en CD....
Claus Sørensen

StarOffice 7.0 findes ikke på dansk

Post by Claus Sørensen »

Speling eror wrote:Og vælg for Guds skyld StarOffice... den danske ordbog til OpenOffice er fyldt, proppet med fejl og misforståelser, mens den kommercielle ordbog i StarOffice er perfekt.
Det er der rettet op på i forbindelse med version 1.1.
Speling eror wrote:Desuden KAN i som uddannelsesinstitution få StarOffice gratis til studerende og ansatte, kun pris for mediet. Og det er jo i princippet en CD....
Men StarOffice 7.0 findes ikke på dansk, hvilket er grunden til at Psykiatrien i Århus Amt valgte OpenOffice.org 1.1 i stedet for. (StarOffice 7.0 og OpenOffice.org 1.1 svarer til hinanden).
Claus Sørensen

Re: Må man bruge OOo 1.1 på skolerne kvit og frit?

Post by Claus Sørensen »

IKT tutor på skole... wrote:Kan man få een ud og fortælle om OOo?
Jeg vil gerne komme ud og fortælle om OpenOffice.org.

For folke-, fri- og efterskoler skal jeg blot have rejseomkostningerne dækket.

Inden for hovedstadsområdet er det dog gratis.
thj01

Post by thj01 »

Hvis du ønsker en der er lærer skal komme og fortælle kan jeg tilbyde mig selv. Har været på en skole hvor vi brugte SO - kun fordi den daværende OO ikke kørte optimalt (OOO 1.0)

Har også undervist på Amtscentralen i mit område
Claus Sørensen

Post by Claus Sørensen »

thj01 wrote:Hvis du ønsker en der er lærer skal komme og fortælle kan jeg tilbyde mig selv. Har været på en skole hvor vi brugte SO - kun fordi den daværende OO ikke kørte optimalt (OOO 1.0)

Har også undervist på Amtscentralen i mit område
Hvordan gik det?

Hvad sagde eleverne til det?

Hvad sagde lærerne?

Hvad synes du selv?
Post Reply