Overskrift på slutnoteliste

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
broegger

Overskrift på slutnoteliste

Post by broegger »

Hej

I mit dokument har jeg en side med slutnoter. Men jeg kan ikke få lov til at indsætte en overskrift "Litteraturliste" over slutnoterne.
Kan nogen hjælpe?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Morten Brøgger
arnen@post3.tele.dk

Post by arnen@post3.tele.dk »

Jeg har samme problem. Er der virkelig ingen, der har et godt svar?
Venlig hilsen
Arne Nielsen
kulu

Post by kulu »

Har samme problem.
Har forsøgt mig med nye sideskabeloner der hedder Slutnote, med indlagt overskrift. Men det virker heller ikke. Heller ikke via Administration typografier.
Men kan åbenbart ikke komme ind øverst på slutnotesiden og skrive noget.
Bedste bud, indtil anden løsning viser sig er, at lave sidehoved på slutnotesiden og her skrive "Slutnoter, litteraturliste" eller hvad man nu ønsker
Lodahl

Post by Lodahl »

Hej,
Jeg vil også umiddelbart anbefale at finde sidetypografien slutnote og oprette sidehoved på denne.

Med hensyn til litteraturlister, så er der en funktion i OpenOffice.org Writer til netop dette formål. Det foregår på smame måde, som indholdsfortegnelse og stikordsregister.
Med venlig hilsen

Leif Lodahl
Blog: https://libreofficedk.blogspot.dk
LibreOffice: http://da.libreoffice.org
kulu

Post by kulu »

Lodahl wrote:Hej,
Jeg vil også umiddelbart anbefale at finde sidetypografien slutnote og oprette sidehoved på denne.
Men er det ikke muligt at lave en slutnote-sideskabelon, hvor man indsætter det ønskede, så OOo bruger denne sideskabelon?
Jeg her også forsøgt mig med at indsætte sektion, men denne kan ikke indsættes foran 1. slutnote (kun efter)
kulu

Post by kulu »

Har fundet en mulig (midlertidig) løsning med at få overskrift på slutnotesiden.

1. Standard Slutnote-sidetypografien, vælg modificer (F11 - Typografier >sidetypografi - højreklik på slutnote, vælg modificer)
2. Opret sidehoved i denne
3. Opret ny slutnote-sidetypografi, kald den slutnote1 - uden sidehoved
4. Gå tilbage til standard slutnote-sidetypografien, modificer
5. Under Administration - næste typografi, vælges slutnote1

Nu kan du på første slutnoteside (typografi slutnote) vælge sidehovedoverskrift.
Denne vil ikke komme med på de efterfølgende slutnotesider (typografi slutnote1)
Post Reply