Opdatering af ordbog?

Skriv et indlæg her, hvis du tror du har fundet en fejl i LibreOffice, eller hvis du har forslag til rettelser i den danske oversættelse.

Moderator: Lodahl

Post Reply
Inge

Opdatering af ordbog?

Post by Inge »

Jeg har fået at vide, at der et eller andet sted skulle ligge en automatiseret vejledning til hvordan man opdaterer ordbogen - er der en, der kan fortælle mig, hvor den ligger, og hvordan jeg opdaterer ordbogen - filerne ligger på http://da.speling.org/filer/ men hvilken skal jeg vælge, og hvordan gør jeg konkret - eller er der en, der kan fortælle mig, hvordan jeg ellers selv kan gennemgå den og bortredigere alle ord, der er det rene sludder og vrøvl.
Præfekt

Re:Opdatering af ordbog?

Post by Præfekt »

Code: Select all

Errors in the dictionary packages should be reported directly to sparre@sslug.dk
Det burde vel i reglen gå gennem ham. Det er ingen opgave for amatører at lege med det danske sprog, og du har vist også opdaget en del fejl. Min løsning på problemet var, at erhverve mig en kopi af StarOffice, der leveres med en stavekontrol i "commercial quality".

Communityudviklingen af dansk stavekontrol og synonymordbog er en langgaber, og i tvivlsom kvalitet. Det er ulideligt at komme til OpenOffice fra de glimrende værktøjer i f.eks. WordPerfect.

Oh well, StarOffice er jo også commercial quality.. sådan blev det i hvert fald udviklet, lad os se hvor OpenOffice ender og hvilke tiltag der ikke er direkte kopier af allerede eksisterende produkter...
Post Reply