Underligt når jeg opretter en ny database indlejret hsql-datamaskine kan jeg godt lave eksempelvis to tabeller med hver deres primær nøgle.
Det går som forventet men forsørger jeg præcis det samme med at lave en mysql/odbc database bliver restutatet at de to tabeller bliver oprettet men jeg kan ikke få lov til at forbinde dem sammen - oo siger til mig at databasen ikke understøtter relationer. Hvad er det som går galt ?
På mysql vises:
databasen
|
--tabel1
|
--tabel2
Hvor den bare burde vise:
tabel1
tabel2
Hvad gør jeg mon galt fordi jeg gætter på mysql fint burde kunne lave releationer eller hvad ?
Mysql odbc - tabel bliver til en tabel i tabellen ?
Moderator: Lodahl
ISA wrote:Hei
Dersom mysql databasen er 4.x.x. eller 3.x.x. så har den ikke støtte for relasjoner. Du må bruke mysql 5.0 eller nyere for å få støtte for dette.
Lykke til
Utroligt jeg har altid trodet at mysql 3.x.x også var en relations database

men jeg har også fundet ud af der var forskel på usr dns og system dns i kontrol panel på min xp - nu kunne jeg direkte arbejde i access databasen men jeg ønskede og skifte den ud med mysql.
Jeg har leget en liten brukerveiledning for OOo 1.1 og mysql på mine nettsider - du vil kanskje finne noe du kan bruke der - jeg er også begynt på en brukerveiledning for OOo 2.0 og bruk av Base (med den innebygde databasen). Håper jeg skal få tid til å lage til litt om bruk av OOo 2.0 mot MySql også med tid og stunder. I mellomtiden kan du se på det jeg her lagt ut - det er skrevet på norsk/nynorsk, men forhåpentligvis forstår du det likevel.
http://ingrid.bitnexus.net/OOo/
mvh
Ingrid
http://ingrid.bitnexus.net/OOo/
mvh
Ingrid
-
vrøvl
s'føli har MySQL 3.23 0g 4.o støtte for relationer. På MySQL-sprog hedder det 'Foreign Keys'. Det kræver at du bruger InnoDB ENGINE'n til dine tabeller - MyISAM understøtter det ikke!
Et godt MySQL administrationsværktøj (flere versioner - også en gratis) Kører på Windows & Wine/Linux: SQLyog: www.webyog.com.
Et godt MySQL administrationsværktøj (flere versioner - også en gratis) Kører på Windows & Wine/Linux: SQLyog: www.webyog.com.
Med Venlig Hilsen
Peter Laursen
Peter Laursen