Jeg har installerer OpenOffice 1.1.4 på omkring 20 maskiner på den skole hvor jeg er ansat. Nu har jeg på tre forskellige maskiner fået samme fejlmeddelelse: OpenOffice kan ikke startes pga. fejl ved indlæsning af konfigurationsfilen. Følgende interne fejl opstod: GetSTroage, name: "No Content"
Hvad er det, og hvad gør jeg?
Der er mange forskellige brugere som bruger maskinerne!
venligst
Jens
fejlmeddelelse
Moderator: Lodahl
Re: fejlmeddelelse
Det ville være lettere at hjælpe, hvis du havde skrevet korrekt af, da det hedder Get Storage.Jensbn wrote:Jeg har installerer OpenOffice 1.1.4 på omkring 20 maskiner på den skole hvor jeg er ansat. Nu har jeg på tre forskellige maskiner fået samme fejlmeddelelse: OpenOffice kan ikke startes pga. fejl ved indlæsning af konfigurationsfilen. Følgende interne fejl opstod: GetSTroage, name: "No Content"
Årsag: Filen Common.xcu er blevet ødelagt, hvilket i de fleste tilfælde er fordi, filen er blevet fyldt med nuller. Den er formentlig blevet ødelagt, fordi styresystemet er blevet lukket ned forkert eksempelvis ved strømafbrydelse.
Løsning: Find filen og omdøb den til eksempelvis Common.xcu.old.
Den skulle gerne i underkataloget <bruger>\registry\data\org\openoffice\Office\Common.xcu i dit eller brugerens OpenOffice.org-katalog.
Filen vil så blive genereret næste gang OpenOffice.org startes.[/b]