Jeg er igang med at oprette en database med nogle få relationer. Efter først at have forsøgt mig med den indlejrede database"server" har jeg skiftet til MySQL fordi den indlejrede opførste sig underligt under forsøget på at oprette tabeller. Blandt andet kunne jeg ikke bytte rundt på den rækkefølge af felterne som guiden foreslog. Jeg kunne nok bytte rundt, men når jeg lukkede og åbnede databasen var jeg lige langt.
Med MySQL som server er jeg kommet et stykke længere. Jeg har blandt andet oprettet en visning, dvs. at i øverste halvdel af vinduet trækker jeg grafisk en relation mellem en primærnøgle og en post i en anden tabel.
Det fungerer fint. Problemet opstår, når jeg har lukket visningsdesignet og vil åbne det igen. Nu fremstår visningen som en ganske almindelig tabel med (nogle af) felterne fra visningen. Det øverste halvdel af vinduet med relationerne nederst er (nogle af) posterne er væk.
Når jeg forsøger at slette den fejlbehæftede visning/tabel, protesterer MySQL. Jeg er ikke i tvivl om at problemet ligger hos OO.
Visning bliver til tabel
Moderator: Lodahl