Fed-genvej

Skriv et indlæg her, hvis du tror du har fundet en fejl i LibreOffice, eller hvis du har forslag til rettelser i den danske oversættelse.

Moderator: Lodahl

Post Reply
Allan

Fed-genvej

Post by Allan »

Jeg synes en af de største umiddelbare fejl, er, at Ctrl+f ikke er genvejen til fed, men man derimod skal trykke Ctrl+b.
Det samme gælder kursiv.
Kurt Lundskov

Fed og kursiv

Post by Kurt Lundskov »

Det er muligt selv at lave sine genveje.

Hvis du vil have Ctrl+F til at lave fed skrift, kan du gøre det sådan:

Vælg >Konfiguration>Tastatur
Under "Genvejstaster" finder du "Ctrl+F" (den vil normalt være blank til højre, dvs ubrugt)
Under "Kategori" ruller du nu til "Format"
Under "Funktion" finder du "Fed"
Nu trykker du på >Modificer

Herefter vil Formatet-Fed have både tasterne Ctrl+B samt Ctrl+F

På lignende måde kan du lave Ctrl+K til kursiv.

Det ser lidt indviklet ud, men er ikke så slemt, hvis tungen holdes lige i munden undervejs.

:) Kurt
Kaaredyret

Re:Fed-genvej

Post by Kaaredyret »

... men det er nu et problem at OOo bruger engelsk genvejstaster, når danske brugere er tilvænnet danske genvejstaster. Fra arbejde kender jeg problemet der er opstået som sjuskefejl fra IT-afdelingen, men folk er holdt op med at bruge dem, når der er forskel fra Outlook til Word eller er det PowerPoint og Word? Folk glemmer det og stopper!

Jeg kunne dog godt forestille mig at det er sværere at rette end blot oversættelsen. Men i og med at genvejstaster er vejen væk fra musen, så er det ærgeligt!
Søren Thing Pedersen

Re:Fed-genvej

Post by Søren Thing Pedersen »

I er velkomne til at lave en Word-analog konfiguration af tastaturgenveje, gemme den og sende den til mig. Så vil jeg lægge den et belejliget sted på da.openoffice.org.
fbxmaster

Danske genveje nej tak

Post by fbxmaster »

Ville bare lige sige, at jeg håber de danske bliver et alternativ og ikke en ny default/standard.
Da jeg langt foretrækker at de er den samme som engelsk da man så ikke skal huske på flere afhængig af sporg versionen.
Bare mine to øre af en bemærkning
/fbx
Post Reply