OOO 2.0 vil ikke starte

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
gp

OOO 2.0 vil ikke starte

Post by gp »

Hej venner.

Jeg har lige installeret OOO 2.0 på en computer på skolen. Den vil ikke starte men brokker sig over at filen SHLWAPI.dll ikke findes et sted hvor den kan findes. Filen findes slet ikke på maskinen. Det er en Windows NT 4.0 workstation.

Nogen der ved hvad der er galt, og hvad jeg kan gøre?

Gunner Poulsen
dybdahl

Re:OOO 2.0 vil ikke starte

Post by dybdahl »

Har du nyeste version af Microsoft Internet Explorer installeret?
gp

Post by gp »

dybdahl wrote:Har du nyeste version af Microsoft Internet Explorer installeret?
Nej. Jeg har ikke IE installeret. Jeg bruger kun Mozilla. Er OOO afhængig af at man har IE?!!

Gunner Poulsen
dybdahl

Post by dybdahl »

Når man installerer Microsoft Internet Explorer, så får man en væsentlig opgradering af Windows API'erne, hvis disse ikke allerede er opdateret. Det skyldes, at Internet Explorer ikke designes til Windows 95, men til nyere versioner af Windows, og at det derfor kun kan virke på ældre versioner ved at man medleverer de ting, som mangler i de ældre Windows versioner.

Jeg kunne forestille mig, at en installation af Microsoft Internet Explorer i nyeste version ville opgradere din maskine til et niveau, hvor den manglende DLL er tilstede. Jeg har ikke undersøgt sagen nærmere, og kan derfor ikke sige det med sikkerhed.

Mht. dit spørgsmål, om OOo er afhængig af MSIE, så tvivler jeg stærkt på, at den er det - men MSIE og OOo kan begge være afhængigt af nogle programmoduler, som en installation af MSIE sørger for er tilstede.
Søren Thing Pedersen

Post by Søren Thing Pedersen »

gp wrote:Nej. Jeg har ikke IE installeret. Jeg bruger kun Mozilla. Er OOO afhængig af at man har IE?!!
Nej.

Omvendt er OOo 2.0 officielt ikke understøttet til NT: http://www.openoffice.org/dev_docs/sour ... qs_20.html

Men mon ikke det kan lade sige gøre at Google DLL'en frem.
Post Reply