Digital Signatur

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
jc

Digital Signatur

Post by jc »

Hvordan importerer man TDC's Digitale Signatur så den kan bruges i Writer? Jeg har prøvet at indlæse den via >Kontrolcenter>Krypto men det virker ikke.

jc
dybdahl

Re:Digital Signatur

Post by dybdahl »

OpenOffice tager signaturen fra "de sædvanlige opbevaringssteder". Jeg har installeret min signatur i Outlook 2003 og Firefox på Windows, samt Firefox på min Linux maskine, og så finder OpenOffice det selv.

Du skal altså ikke installere signaturen i OpenOffice for at bruge signaturen i OpenOffice.

Lars.
Guest

Post by Guest »

dybdahl wrote:OpenOffice tager signaturen fra "de sædvanlige opbevaringssteder". Jeg har installeret min signatur i Outlook 2003 og Firefox på Windows, samt Firefox på min Linux maskine, og så finder OpenOffice det selv.

Du skal altså ikke installere signaturen i OpenOffice for at bruge signaturen i OpenOffice.

Lars.
Styresystemet er SuSE 10.0 og min signatur virker fint i Firefox men den viser sig altså ikke i OpenOffice.

jc
dybdahl

Post by dybdahl »

Prøv at installere i Mozilla og Evolution... jeg kan ikke lige huske hvor jeg har installeret mit certifikat :shock:
jc

Post by jc »

dybdahl wrote:Prøv at installere i Mozilla og Evolution... jeg kan ikke lige huske hvor jeg har installeret mit certifikat :shock:
Nu er jeg så i Gnome miljøet, signaturen har jeg installeret i både Mozilla og Evolution, men det ønskede resultat udebliver stadig :cry:

jc
Jørgen D.

Post by Jørgen D. »

jc wrote: Nu er jeg så i Gnome miljøet, signaturen har jeg installeret i både Mozilla og Evolution, men det ønskede resultat udebliver stadig :cry:

jc
Du skulle vel ikke tilfældigvis ha' æ, ø eller å i dit navn?
Jeg har samme problem i OO.o for win98, og havde i øvrigt et tilsvarende i en tidligere version af Mozilla Suite...
OO.o finder og accepterer signaturen; men tilføjer den ikke :-(
Guest

Post by Guest »

[/quote]

Du skulle vel ikke tilfældigvis ha' æ, ø eller å i dit navn?
Jeg har samme problem i OO.o for win98, og havde i øvrigt et tilsvarende i en tidligere version af Mozilla Suite...
OO.o finder og accepterer signaturen; men tilføjer den ikke :-([/quote]

Jeg har tænkt på om dette var fejlen, det er det så åbenbart - et 'ø' spolerer det hele. I Kontrolcenter> Krypto bliver et 'ø' også til '\xF8'.
Shit happens :(

jc
Agerskov

Post by Agerskov »

Anonymous wrote:Jeg har tænkt på om dette var fejlen, det er det så åbenbart - et 'ø' spolerer det hele.
Heldigvis har jeg ikke det problem mere. Men ifølge fejlmelding 44477 som den lederen af DA.OpenOffice.org Søren Thing Pedersen har rapporteret i Issuezilla, så skulle signaturer for folk med ø i navnet også håndteres.
Der herligste hilsner
Claus Agerskov, ProFOSS - fri & åben software samt åbne standarder.
Programmør Saldi.DK, freelancer AgerCon & tidligere leder af da.OOo.
jc

Post by jc »

[/quote]Heldigvis har jeg ikke det problem mere. Men ifølge fejlmelding 44477 som den lederen af DA.OpenOffice.org Søren Thing Pedersen har rapporteret i Issuezilla, så skulle signaturer for folk med ø i navnet også håndteres.[/quote]

I min XP virker det sandelig også, men ikke i SuSE 10.0

jc
Lodahl

Hjælp med at lave en vejledning

Post by Lodahl »

Dette emne har vi forsøgt at afdække i OOo projektet.

Se denne artikel:
http://doc.oooforum.dk/DigitalSignatur.pdf

Dokumentationsprojektet er et åbent projekt, så alle er velkomne til at bidrage med information.

Med venlig Hilsen
Leif Lodahl
Koordinator for dokumentation
Med venlig hilsen

Leif Lodahl
Blog: https://libreofficedk.blogspot.dk
LibreOffice: http://da.libreoffice.org
Post Reply