WordPerfect filter

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Guest

GUI

Post by Guest »

Har lige lavet en lille GUI til windows, Med træk og slip osv. som bruger wpd2sxw.exe

Er der et sted hvor man kan sende eller oploade den til??
Søren Thing Pedersen

Re:WordPerfect filter

Post by Søren Thing Pedersen »

Flot! Jeg foreslår du sender den til WP-projektgruppen under licensen LGPL, så I kan aftale nærmere.

Du må også gerne sende mig en kopi, så jeg kan prøve den. Hvis der andre interesserede foreslår jeg, at I melder ud her så vores 'gæst' kan sende den til jer.

Der iøvrigt lige lavet en win32-build af libwpd.dll 1.0 SVJV.
Guest

Post by Guest »

Da jeg ikke er så god til at skrive på engelsk, skal der være en som oversætter til engelsk.
Programmet er lavet i rent windows api. og meget simple. Men også kun brugt 2 dage på det. R i gang med at se om jeg kan få en list-box med i programet, så man kan tage et helt dir af gangen.
Men skal lige bruge en e-mail, hvis jeg skal sende en kopi af det.
Jeg lade det være freeware, og så kan man bruge det eller lade være, det er bare mit bidrag, for at gøre det nemt at går over til openoffice.
Guest

WP

Post by Guest »

Jeg har brugt wp helt siden jeg gik fra cpm til dos og kører nu på WP9 (office 2000) men det virker jo som om at WP's dage er talte. Jeg har derfor brug for et tekstbehandlingsprogram der uden store armsving kan indlæse alle de mange dokumenter jeg har liggende.
Jeg forsøgte - efter råd herfra - at installere Staroffice, men den kan ikke læse WP-filer.
Jeg er meget interesseret i en åbenhed mellem OOo og WP sådan at jeg kan køre de to programmer sideløbende i en overgangstid.
Venlig hilsen Peter Buch.
pbuch@post2.tele.dk
Ejnar

WP filtre i StarOffice

Post by Ejnar »

Så vidt, jeg husker, er det ikke alle WP filtre (om nogen), der kommer med i standardinstallationen af StarOffice. Har du prøvet en "custom" installation?
Vh
Ejnar
Guest

Re: WP filtre i StarOffice

Post by Guest »

Ejnar wrote:Så vidt, jeg husker, er det ikke alle WP filtre (om nogen), der kommer med i standardinstallationen af StarOffice. Har du prøvet en "custom" installation?
Jeg så lige en 'ups'er - i det indlæg om StarOffice stod der at det var 6'eren -- jeg har installeret SO7, nu skal jeg blot finde ud af at afinstallere den :-)
tak for hjælpen ind til videre - jeg håber stadig at der kommer noget til OOo
PS:
filtre - betyder det et stykke program der gør at fx OOo eller SO7 kan læse WP-filer?
venlig hilsen peter
Søren Thing Pedersen

Der burde også være WP-filtre i StarOffice 7.

Der udvikles WP-filtre til OpenOffice.org, men det er stadig på et beta stadie. Indtil videre kan man hente et program med navnet 'wpd2sxw', der konverterer et WP-dokument til OpenOffice.org/StarOffice format (grafik konverteres ikke). Programmet skal bruges fra kommandolinjen.

Til windows her:
http://heiwww.unige.ch/~strba5/libwpd/w ... -0.6.0.zip

De arbejder også på at lave et plug-in, så man kan få OpenOffice.org til at åbne WP-dokumenter direkte, men det er stadig for usikkert til brug.

Læs mere på:
http://libwpd.sourceforge.net/ og http://heiwww.unige.ch/~strba5/libwpd/

Følg med i udviklernes fremskridt:
http://wp.openoffice.org/servlets/Summa ... stName=dev

Filter er et generelt begreb, der dækker over at et program med et filter kan åbne og/eller gemme bestemte filtyper. I dette tilfælde kan StarOffice med sit indbyggede WordPerfect-filter åbne dokumenter af filtypen WordPerfect.
Ejnar

Post by Ejnar »

Søren Thing Pedersen wrote:Der burde også være WP-filtre i StarOffice 7.
Det er der også - jeg har dem selv installeret.
Vh
Ejnar
Ejvind

Beta-version af Perfect-writer

Post by Ejvind »

Hej
Så er der en beta-version af et WP-filter til OO-Windows klar: Se på følgende hjemmeside:
http://wp.openoffice.org/servlets/ReadM ... &msgNo=607

Jeg har selv installeret det, og hvis man lige husker under installeringen at indtaste det rigtige bibliotek for placeringen af OO-programmet, så fungerer det ok: Der er dog stadig udviklingsarbejde at gøre på selve filteret, og OO genkender ikke automatisk WP-formatet (dvs. man skal i en dialog-box "fortælle" OO at dokumentet er WP-format).

Dog er det altså endnu en beta-version, og jeg er sikker på at udviklingsholdet gerne vil høre, hvis man opdager fejl i programmet. Her skal man dog nok først lige orientere sig i Bugzilla'en for allerede kendte bugs:

Bugzilla for WP-filter

mvh
Ejvind Hansen
pbuch

Post by pbuch »

Jeg har forsøgt mig med det filter som man kunne downloade til OOo til windows. Jeg tror også jeg fik det til at virke.
Men det er noget af et tastearbejde at få op at stå - så er det meget lettere at benytte wp til at indlæse sine filer og konvertere dem til word-format. Det gør WP ganske udmærket (det er et udmærket program) hvor stort set al formatering går fint igennem. Dernæst kan OOo tage fat. Dog er det kun at betrakte som en nødløsning idet jeg har flere 1000 filer som... måske... endag... skal bruges igen som forlæg til noget andet. Eller måske blot kontrolleres for at jeg ikke siger det samme to gange i træk. Dér ville det jo være fint at kunne åbne en fil og se om det var noget.

Til dem der har interesse i en sådan 'oversættelse':
Man har kunne få meget billige wordperfect 2000 officepakker i flere butikker i kbh. 200 kr for det hele

Hilsner Peter Buch
Søren Thing Pedersen

Jeg synes det er meget nemt at installere filteret - selv i denne tidlige udgave. Husk at lukke OpenOffice.org og OpenOffice.org Hurtig start inden du installerer filteret.

Der er to uhensigtsmæssigheder for filteret:
1) Man skal under installationen vælge hvor OpenOffice.org er installeret.
2) Man skal vælge filteret, når man åbner et WordPerfect-dokument.

Derudover kan filteret (og libwpd) endnu ikke konvertere grafik i et WordPerfect-dokument.

Perspektiverne for libwpd-projektet og dermed muligheden for at åbne WordPerfect-dokumenter i OpenOffice.org er gode, da Corel nøje har dokumenteret WordPerfect-filers opbygning.

Har du et konkret WordPerfect-dokument som filteret ikke kan åbne, er udviklerne sikkert interesseret i at få dokumentet tilsendt så de kan finde fejlen.

Du kan hjælpe eller støtte projektet her:
http://libwpd.sourceforge.net/index.html
Ejvind

Post by Ejvind »

Lige for en god ordens skyld, så er "writerperfect" (som WP-filteret hedder) nu blevet lagt ud på den officielle download-side som Søren tidligere har henvist til, og i fremtiden vil det nok være mere hensigtsmæssigt at hente filteret herfra end det link jeg tidligere gav: http://libwpd.sourceforge.net/download.html

De 2 uhensigtsmæssigheder som Søren henviser til er blevet rettet, men i selve konverteringen er der stadig arbejde der skal gøres.
Ulrik

WordPerfect filter m.m.

Post by Ulrik »

Efter lang tid melder jeg mig nu igen. I mellemtiden har jeg, noget frustreret, valgt at gå på efterløn.
Nu har jeg installeret OO 1.1.2 på min XP og efter lidt roderi fået dansk stavekontrol og orddeling på. Localization er stadig US-English. Noget jeg har overset/misforstået?
Writerperfect har jeg også installeret. Hvor det spiller. Bare point and click.
Og ingen græske Phi'er i stedet for ø som i StarOffice 7. Det kan Sun ikke være bekendt. De har ukritisk overtaget en gammel fejl, som jeg sloges med WordPerfect gutterne i Orem om i 1990. De havde bare taget code page 437 og syntes phi lignede et ø tilstrækkeligt.

Nu mangler jeg at gentage del hele på Xandros. Meget lækker Linux iøvrigt.

Venlig hilsen
Ulrik
Post Reply