Hej T-buch
I en anden tråd så jeg, at du havde downloadet en engelsksproget skabelon.
Hvis det er den du anvender til nye dokumenter, skal du have rettet sproget i skabelonen til dansk.
Åbn skabelonen -> Gå i menuen Funktioner -> Indstillinger -> Sprogindstillinger -> Sprog ->Standard for dokumenter -> Vestligt sættes til Dansk.
Gem herefter skabelonen. Husk at sætte filtypen til "Skabelon".
Stav på dansk
Moderator: Lodahl
-
Stav på dansk
Hilsen JR
Det lyder sandsynligt. Konverteringer er sjældent 100%T-buch wrote:Jeg har lige prøvet at skrive i et nyt regneark - der kan den sagtens genkende danske ord.
Som sagt er jeg ny i Open Office - da jeg skulle gemme dette første regneark lavet med Calc kom je gtil at gemme det i xlr filformatet (dvs MS Works)
JE gkunne sagtens åbne filen i Open Office og ændrde det herefter til .ods
Måske derfor at fejlen er begrænset til dette dokument
Det kan jeg så godt leve med - sålænge fejlen ikke er generelt for alle nye dokumenter
Dog kan jeg ikke lave et nyt regneark og så kopiere det gamle regneark ind - ordbogsfejlen kopieres med ind i det nye
ØV
Strange
Bruger Libreoffice 3.4 på OS Ubuntu-Linux 11.10 m. fl.
Bruger Libreoffice 3.4 på OS Ubuntu-Linux 11.10 m. fl.
Hej Thomas
Jeg har fornemmelsen at du har hentet og installeret en engelsk version af OpenOffice. Det er selvfølgelig i orden, men den kan ikke stave på dansk. Så hent den danske sprogmodul her http://ftp.linux.cz/pub/localization/Op ... ack_da.exe og installér den.
Start herefter Openoffice op, Gå ind i Funktioner - Indstillinger (Tools-Options), og sæt din brugergrænseflade (User interface) til Dansk, så får du danske menuer, dansk hjælp og dansk stavekontrol.
Et regneark oprettet i et andet sprog vil altid beholde dette sprog, når den åbnes igen.
Sprog ligger altid i formateringen (typografien), hvilket giver dig mulighed for at skrive afsnit på engelsk og derefter et afsnit på dansk.
mvh
Jens
Jeg har fornemmelsen at du har hentet og installeret en engelsk version af OpenOffice. Det er selvfølgelig i orden, men den kan ikke stave på dansk. Så hent den danske sprogmodul her http://ftp.linux.cz/pub/localization/Op ... ack_da.exe og installér den.
Start herefter Openoffice op, Gå ind i Funktioner - Indstillinger (Tools-Options), og sæt din brugergrænseflade (User interface) til Dansk, så får du danske menuer, dansk hjælp og dansk stavekontrol.
Et regneark oprettet i et andet sprog vil altid beholde dette sprog, når den åbnes igen.
Sprog ligger altid i formateringen (typografien), hvilket giver dig mulighed for at skrive afsnit på engelsk og derefter et afsnit på dansk.
mvh
Jens