Kære Ooo eksperter,
Mit mål er at få første side i mit dokument nummereret med side x, den efterfølgende x+1 og så fremdeles.
Har forsøgt mig med at sætte sidetal ind, efterfølgende markere sidetallet og derefter via højre museknap at gå ind i menuen felter.
Her er der mulighed for at lave en forskydning ved f.eks. at skrive 3. Herefter bliver første side nummereret som var det side 4 "smart nok". Imidlertid stopper festen allerede efter side 7, hvor siderne ikke længere nummereres.
Forskydninger større end 5-6 stykker vil Ooo slet ikke tolerere.
Jeg kan for søren ikke være den eneste med dette problem.
Jeg ønsker ikke en løsning, hvor jeg med vilje starter med 63 blanke sider i et dokument. I stedet ønsker jeg at kunne nummerere første side i et hvilket som helst dokument , med et hvilket som helst naturligt positivt tal jeg måtte ønske.
Hjælp og forslag modtages med kyshånd.
Forskydning i felter
Forskydning i felter
Med venlig hilsen
Anders N
Anders N
Re: Forskydning i felter
Hej Anders
Jeg har selv haft problemet med at ændre sidetallet på første, men jeg har fundet ud af det.
Du kan gøre følgende:
På første side, som du fx gerne vil have til at starte med side 10, markere du første afsnit.
Vælg "Afsnit" under "Format"
Vælg "Tekstforløb"
Under "Skift" makeres "Aktiver" og "Med Sidetypetypografier"
Nu kan du ændre "Sidetal" til det du har brug for, fx 10, og når du klikker OK er sidetallet på første side ændret til det du ønsker
Håber du kan bruge svaret
Mvh
Thomas A.
Jeg har selv haft problemet med at ændre sidetallet på første, men jeg har fundet ud af det.
Du kan gøre følgende:
På første side, som du fx gerne vil have til at starte med side 10, markere du første afsnit.
Vælg "Afsnit" under "Format"
Vælg "Tekstforløb"
Under "Skift" makeres "Aktiver" og "Med Sidetypetypografier"
Nu kan du ændre "Sidetal" til det du har brug for, fx 10, og når du klikker OK er sidetallet på første side ændret til det du ønsker
Håber du kan bruge svaret
Mvh
Thomas A.