Jeg kan se, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med stavekontrollen. Mit problem er tilsyneladende en anelse anderledes end andre, jeg har stødt på her på forumet. Når jeg vil installere en dansk ordbog (i dette tilfælde stavekontrolden.dk's), starter guiden til installation af nye ordbøger godt nok op, men vinduet er så lille (ca. 4x5 cm), at jeg kun kan læse de første få ord i hver sætning. Jeg kan ikke umiddelbart udvide vinduet. Er der nogen, der har oplevet noget lignende?
Det skal lige siges, at jeg ved første forsøg gjorde følgende (som muligvis er en væsentlig fejl!):
1) jeg downloadede i første omgang filen til OOo 3.0 (jeg har 2.4 installeret)
2) jeg dobbeltklikkede på den hentede pakke - der skete intet (jeg kunne se!)
3) efterfølgende læste jeg et sted, at man for alt i verden ikke måtte dobbeltklikke direkte på filen, men at det var afgørende at køre guiden.
4) jeg kørte guiden, men ovenstående problem viste sig
Jeg har nu downloaded versionen til OOo 2.x, men kan som sagt ikke få guiden til at virke.
Håber I kan hjælpe.
PFT Jacob
Dansk stavekontrol i OOo 2.4
-
Godt spørgsmål.
For det første: Hvad er den afgørende forskel?
For det andet: Jeg har læst et sted, at har man ikke den version liggende, da man indstallerede Ubuntu, kan man ikke lave en samlet opgradering af Ubuntupakken på et senere tidspunkt.
Vil en opgraderng til OOo 3.0 løse mit problem med stavekontrollen? (det ser ikke sådan ud, når man ser på andre indlæg her)
Jacob
For det andet: Jeg har læst et sted, at har man ikke den version liggende, da man indstallerede Ubuntu, kan man ikke lave en samlet opgradering af Ubuntupakken på et senere tidspunkt.
Vil en opgraderng til OOo 3.0 løse mit problem med stavekontrollen? (det ser ikke sådan ud, når man ser på andre indlæg her)
Jacob
/Jacob
Opgradering til 3.0 er ikke noget problem på Ubuntu og de er pænt integreret, især hvis du har Ubuntu 8.10.Jacob Bahn wrote:Godt spørgsmål.
Jacob
Guides kan du finde her http://www.ubuntudanmark.dk/
Strange
Bruger Libreoffice 3.4 på OS Ubuntu-Linux 11.10 m. fl.
Bruger Libreoffice 3.4 på OS Ubuntu-Linux 11.10 m. fl.