Nu har jeg læst og lånt en masse bøger, men kan simpelthen ikke finde ud af hvordan man kan se hvor mange rækker der opfylder et krav på en kolonne?
Altså hvis jeg har kolonnen B og 600 rækker alle indeholdende tal fra 0-45 - hvordan kan jeg se hvor mange rækker indeholder tallet mindre end 3, tallet mellem 3-10, tallet 11-20???
Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe!
Men men men... nu har jeg et andet problem.
Hvis jeg har køn og alder, som jeg gerne vil krydstabulere, så jeg kan finde ud af hvor mange mænd der er melle 16-24, 25-45 osv. og det samme med kvinder?
Men jeg får kun en tom tabel?!?!
Jeg har køn i rækken A og alder i rækken B?!
Aha, ja selvfølgelig... men jeg har ikke en "gruppe" kun med kvinder og kun mænd. Det hele er blandet i kolonnen A.
Så jeg har
A B
1 1
1 2
1 17
1 15
2
1
1
2
2
2
1...
Hvor 1=mand 2= kvinde
Kolonne B er år 1=1990, 2=1989 osv...
Jeg vil bare finde ud af hvor mange mænd der er mellem 18-24, 25-... og det samme med kvinder..
jeg har ikke en "gruppe" kun med kvinder og kun mænd. Det hele er blandet i kolonnen A.
Det er helt i orden. I stedet for "kvinde" skriver du A1:A600=2 og for mænd skriver du A1:A600=1 i formlerne.
Med hensyn til kolonne B, kan du godt sortere ud fra de værdier du bruger, men det bliver lidt mere læseligt, hvis du anvender alder. Opret evt. en hjælpekolonne til at beregne alder og brug den i stedet for.