overgang fra2.4 til 3.0

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
Mikkel2870

overgang fra2.4 til 3.0

Post by Mikkel2870 »

Hej,
har problemer efter installering af 3.0.

Når jeg f.eks. åbner Writer og vil åbne en gammel fil, spørges til ASCII indstillinger og lige meget hvad jeg gør, får jeg kun teksten frem i koder.
David

Post by David »

Det lyder underligt.

Jeg har OOo3 på to systemer, der begge virker upåklagelgt.

I Windows (XP) installerede jeg jeg den downloadede fil på almindelig vis. Undervejs i installationen spurgte den om den gamle version skulle slettes, og det gjorde den så.

I Linux (Ubuntu) lod jeg synaptic om opgraderingen, der er forløbet uden problemer.

Hvlket styresystem har du?
Venligst, David Lamhauge
draco

Post by draco »

på Mac OS X 10.5 (Leopard) har jeg 2.4 og 3.0 kørende side løbende.. kan uden problemer åbne en 2.4 fil i 3.0
Mikkel2870

Post by Mikkel2870 »

Bruger XP pro.

Startede med at slette 2.4 og installerede herefter 3.0 (har også installleret 3.0) på ny maskine.

Skulle åbne gamle filer skrevet i 2.1 og 2.4 og det var her problemet opstod

Mikkel
David

Post by David »

Tjahh. Jeg har ikke mange ideer. Jeg har ikke personligt oplevet noget lignende.

På skolen har vi 15 tynde klienter på en Ubuntu server (LTSP). Der oplevede jeg for ca 14 dage siden at en elev havde samme problem med OOo3. Han kunne ikke åbne en fil, og når den åbnedes bestod den af ca 20 sider uforståelig kode.

Mit gæt er at han (og du) uforskyldt har gemt filen på en speciel måde. Måske en ubevidst tastekobination. Hvad ved jeg? Jeg kommer det ikke nærmere. Desværre.

Det er kun set denne ene gang på denne ene fil. Hvad med dig? Er det en eller flere filer det er galt med?
Venligst, David Lamhauge
Jens S

Post by Jens S »

Hej Mikkel

Årsagen til at spørger efter ASCII koder, skyldes at den ikke kan genkende formatet/at der er fejl i filen.
Har du anvendt .doc eller anden format
Har du brugt en MS Office skabelon
Har du brugt en USB-nøgle til at opbevare og redigere filen på

mvh
Jens
Mikkel2870

Post by Mikkel2870 »

Jeg har både gemt på USB og Harddisk

Gemt i .odt

Vil i weekenden forsøge at geninstallere version 2.4 og så 3.0 igen bagefter for at se om jeg kan komme igennem der.
Jens S

Post by Jens S »

Gemt i .odt
Hvis du har installeret komprimerings-programmet 7z på din Pc, kan du bruge den til at se på indholdet i .odt.filen. Højreklik på filen, vælg 7-zip -> åben. Se efter content.xml, åbnes med en passende tekst-editor, hvis der er billeder i filen, ligger de i mappen Pictures.

mvh
Jens
Mikkel2870

download af 2.4

Post by Mikkel2870 »

Har nu prøvet mange ting med ovenstående problem.

Har geninstalleret version 3.0, men samme dialogboks kommer op. Jeg kan ikke komme uden om at skulle definere ASCII og så går det galt.

Den downloadede version vil heller ikke importere Word-dokumenter

Kan nogen fortælle hvor jeg stadig kan downloade version 2.4.1. Så jeg kan prøve denne vej omkring. Jeg bliver hele tiden re-dirigeret hen til version 3.0
Jens S

Post by Jens S »

Post Reply