Sidetypografi

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
Berthou

Sidetypografi

Post by Berthou »

Hej

Har lige afleveret mit speciale i dag. Har brugt openoffice, og det har været genialt, især pdf-knappen da vi også skulle aflevere en pdf-fil af projektet.

Da vi så skal have både forside og andet godt med i pdf har jeg været nød til at finde ud af at bruge sidetypografi så de første par sider ikke har sidehoved osv. på.

Det virker også fint, lige ind til jeg har gemt og lukket dokumentet ned. For næste gang jeg åbner det, er sidetypografien forsvundet og jeg kan starte forfra igen.

Er næsten sikker på det er mig der gør noget forkert, men hvad?
SME

Post by SME »

Ikke som direkte svar på dit spørgsmål, men man kan snyde lidt, ved at tilføje de specielle sider i PDF-dokumentet i stedet for i Writer. Hvis du ikke lige har Adobe Acrobat (altså den fulde udgave), kan du bruge et gratis værktøj der hedder PDFTK ("PDF toolkit"). Den skal køres via en kommandoprompt.
Alternativt kan du hente PDFTK Builder der har en grafisk interface...

Men har ikke lige noget svar på det med sidetypografier.
OOo 3.1 kører fint på Vista Home Premium.
lapont

Re: Sidetypografi

Post by lapont »

Berthou wrote:Hej

Har lige afleveret mit speciale i dag. Har brugt openoffice, og det har været genialt, især pdf-knappen da vi også skulle aflevere en pdf-fil af projektet.

Da vi så skal have både forside og andet godt med i pdf har jeg været nød til at finde ud af at bruge sidetypografi så de første par sider ikke har sidehoved osv. på.

Det virker også fint, lige ind til jeg har gemt og lukket dokumentet ned. For næste gang jeg åbner det, er sidetypografien forsvundet og jeg kan starte forfra igen.

Er næsten sikker på det er mig der gør noget forkert, men hvad?
Måske kan det hjælpe at kigge på dette:
saadan_rapport.odt
lubuntu 14.04 LibreOffice 4.1.6.2
Lodahl

Post by Lodahl »

@lapont,
Rigtig god skabelon/vejledning.
Med venlig hilsen

Leif Lodahl
Blog: https://libreofficedk.blogspot.dk
LibreOffice: http://da.libreoffice.org
Berthou

Post by Berthou »

Ja det er jeg helt enig i.

Har prøvet at følge den og nu gemmer den de nye sidetypografier jeg laver.

Ved ikke om det måske er fordi dokumentet var blevet så stort eller hvad det var, men det virker nu. Og til næste gang ved jeg jo så at man skal lave sidetypografierne med det samme, og ikke vente til sidst.
Post Reply