Jeg har et problem med at kopiere en markeret cellegruppe i en tabel til en anden cellegruppe. I Calc fungerer sådan noget som en selvfølge, men i Writer virker det bare ikke. Jeg kan godt markere en enkelt celle og kopiere og indsætte den et andet sted, men en gruppe kan ikke lade sig gøre. Eller hvad?
Jeg håber nogen ved en løsning for det er ret mange sider med tabeller, jeg skal have rettet igennem.
- Stevie
Kopiering af celleindhold
Jeg prøvede lige og hvis jeg forstår dig ret så er det fx 12 cellers indhold, som skal kopieres til en anden tabel eller andet sted i tabellen.
Hos mig kunne jeg fint gøre det. Jeg bruger 3.0 på Ubuntu.
Det er selvfølgelig ingen hjælp til at få løst dit problem, blot en konstatering af, at det skulle programmet kunne.
Hos mig kunne jeg fint gøre det. Jeg bruger 3.0 på Ubuntu.
Det er selvfølgelig ingen hjælp til at få løst dit problem, blot en konstatering af, at det skulle programmet kunne.
Strange
Bruger Libreoffice 3.4 på OS Ubuntu-Linux 11.10 m. fl.
Bruger Libreoffice 3.4 på OS Ubuntu-Linux 11.10 m. fl.
-
Kopiering af celleindhold
Hej Stevie
Når du har kopieret det markerede indhold og sat din markør, hvor du ønsker indholdet indsat, kan du vælge funktionen 'Sæt ind' fra værktøjslinjen. Der er en lille pil på ikonet, tryk på det. Så kan du vælge hvordan indholdet fra klippebordet skal indsætter.
Hvis du indsætter det som 'OpenOffice.org Writer' indsættes indholdet i hver sin celle.
Hvis du indsætter det som 'Uformateret tekst' indsættes alt indholdet i én celle.
Når du har kopieret det markerede indhold og sat din markør, hvor du ønsker indholdet indsat, kan du vælge funktionen 'Sæt ind' fra værktøjslinjen. Der er en lille pil på ikonet, tryk på det. Så kan du vælge hvordan indholdet fra klippebordet skal indsætter.
Hvis du indsætter det som 'OpenOffice.org Writer' indsættes indholdet i hver sin celle.
Hvis du indsætter det som 'Uformateret tekst' indsættes alt indholdet i én celle.
Hilsen JR
Wow - tak for hurtigt svar... desværre var det ikke noget, der hjalp. Dvs. ikke i det dokument, som jeg bøvler med. Jeg prøvede lige at oprette en simple tabel i et helt friskt dokument og sandelig om det ikke virker helt som det skal. Så der må være noget i den tabel/det dokument, jeg arbejder med, der er helt galt. Jeg vedhæfter lige et link til en enkelt side med den (mærkelige) tabel - måske nogen har tid/lyst/evner til at gennemskue, hvad der er galt.
http://sk.egmont-hs.dk/tabel-efteraar08-2.odt
Hilsen Stevie
http://sk.egmont-hs.dk/tabel-efteraar08-2.odt
Hilsen Stevie