Jeg sidder og skal lave en større plejeplan og har her brug for flere akser end bare X og Y. Dette tænkte jeg fint kunne løses vha af hyperlink Men Kan dette mon kombineres med autoindtast således at hvis jeg sætter kryds i en given række/kolonne i ark 1 så vil denne indtastning også foregå i det der hyperlinkes til f.eks ark 25 række nr. x
Måske, det afgør du selv, når du ser svaret. Jeg har fundet følgende i hjælpen:
I OpenOffice.org Calc, kan du indsætte værdier, tekst eller formler som samtidigt kopieres til andre valgte ark i dit dokument.
Marker alle ønskede ark ved at holde Ctrl-tasten nede samtidig med at du klikker på de relevante faneblade, som stadig er grå nederst i arbejdsområdet. Alle valgte faneblade bliver nu hvide.
Du kan bruge Skift+Ctrl+Page Up eller Page Down for at vælge flere ark ved brug af tastaturet.
Når du nu indsætter værdier, tekst eller formler i det aktive ark, vil de også optræde på den samme placering i de andre valgte ark. For eksempel vil data der indtastes i celle A1 i det aktive ark automatisk indtastes i alle andre valgte ark.
Som jeg læser det (har selv fundet viste passus) så skal jeg aktivt vælge hvilken felter min indtastning skal gælde for. Det jeg var ude efter var at indtastningen automatisk blev kopieret til de felter der var hyperlinket til...
Det drejer sig i al simpelthed om at der skal kopieres et X til et underligende ark hvor der findes en mere udførlig beskrivelse at den opgave der tænkes udført .... Meget pædagogisk tænk ..