Hvordan kan OO læse .lwp-filer?

Skriv et indlæg her, hvis du tror du har fundet en fejl i LibreOffice, eller hvis du har forslag til rettelser i den danske oversættelse.

Moderator: Lodahl

Post Reply
Tinne

Hvordan kan OO læse .lwp-filer?

Post by Tinne »

Vi har et primtivt Lotus Word Pro-skriveprogram på mit arbejde (Windows styresystem). Jeg har derfor hentet OO, og vil overbevise mine ledere om at det er OK at vi alle gør det, men når jeg åbner .lwp-tekstfiler får jeg kun nogle symboler.

Hvordan løses dette problem?

(jeg er ikke nørd)
guruerne

Kig her!

Post by guruerne »

http://www.oooforum.org/forum/viewtopic.phtml?t=25720

Det ser ud til, at du kan hente et lille program, der gør dig i stand til at åbne og kopiere filerne.

I øvrigt: Kan Lotus ikke gemme i et andet format, som OOo kan forstå??

:)

mvh Erik
Tinne

Vi har filer i .lwp i forvejen...

Post by Tinne »

Hej Erik - tak for hurtigt svar :)

Vi har mange filer i .lwp-formatet i forvejen, og nogle ligger i fælles mapper, andre i personlige mapper. Det vil være et kæmpe arbejde at gå ind og konvertere alle de gemte filer (selvom det kunne være godt at slette nogle uaktuelle) + det er ikke sikkert at alle ville droppe Lotus.

Jeg prøver at hente det lille hjælpeprogram - og håber jeg ikke får problemer, for jeg har ikke fået lov til at downloade noget.

Min arbejdsgiver en en større kommune, og giver de menige medarbejdere primitiv Lotus, fordi det er billigere end Microsoft.

Mvh
Tinne
kulu

Lotus WorPro viewer

Post by kulu »

Her er et direkte link til Lotus Smartsuite konverteringsprogram/keyviewer.

ftp://ftp.lotus.com/pub/lotusweb/produc ... vlotus.exe

Det virker fint. Det åbner Lotus-filen, som man så kan kopiere fra.
Tinne

Jeg skal nok have det med ske...

Post by Tinne »

Tak Kurt, men jeg skal nok have det med ske... Ftp - er det ikke noget med at uploade til Internettet?

Hvad gør jeg konkret:
Jeg sidder ved stationær PC, åbner OO - eller åbner jeg .lwp-filen? Og hvad gør jeg så, hvor skal jeg vælge/indsætte ftp-filen?

Jeg skal vist have det ind med ske...

Jeg havde forestillet mig en 'lap' der en gang for alle udvider sortimentet af formater, der kan konverteres mellem.

Jeg har fx. det problem på arbejde, at Lotus Word Pro automatisk ændrer fx. kl. 15.30 til 1.530 - vi har ingen manual og har ikke fundet ud af hvor vi ændrer den automatiske 'korrektion'.

Derfor har jeg lånt lederens PC for at kunne lave nogle arbejdsplaner i MS Word. Jeg kan åbne og redigere Word-filen i Lotus - men derefter er filen så ødelagt og kan hverken revideres i Word eller Lotus. Den slags er møgirriterende!!!!

Word-programmet liger kun på lederens PC, fordi licenser koser dyrt. Det er derfor jeg håber at kunne få lov til at gøre OO til fælles standard på arbejdspladsen - og gerne i hele kommunen, HVIS OO kan bruges uden problemer med de eksisterende filer i Word eller Lotus Word Pro-filer. Hverdagen skal jo fungere, vi har slet ikke tid til PC-problemer.

Mvh
Tinne
kulu

Post by kulu »

Hent programmet ved at klikke på linket ovenfor.
Installer det.
Når det er installeret kan du blot klikke på en .lwp-fil, så åbner programmet den automatisk i vieweren.
Herefter skal du markere al teksten, kopiere den, og indsætte den i OOo.
Men formateringerne (skrifttyper, opsætning m.v.) skal nok gentages i OO.
Ejnar

Post by Ejnar »

Hent programmet ved at klikke på linket ovenfor.
Installer det.
Når det er installeret kan du blot klikke på en .lwp-fil, så åbner programmet den automatisk i vieweren.
Herefter skal du markere al teksten, kopiere den, og indsætte den i OOo.
Når Tinne allerede har Lotus Word Pro installeret er der vel ikke grund til at hente en viewer for at få vist filerne. Det kan Lotus Word Pro da formodentlig allerede.
Vh
Ejnar
KnudBE

Post by KnudBE »

Jeg har Windows 7, 64 bit og dette konverteringsprogram kan ikke køre på denne computer.
Jeg har ikke længere Lotus Smartsuite, så jeg har brug for en plugin så OO kan læse LWP-filer, eller en viewer eller en konverter - som kan afvikles på en 64 bit Win7.

Findes der noget?
Knud Berggreen
JFM

Post by JFM »

IBM Lotus Symphony er nok løsningen. http://symphony.lotus.com
Den bygger på en OpenOffice-kerne, og den er gratis at downloade. Dog skal der oprettes et login.

Hilsen

Jørgen
Svend Aage Svendsen

Post by Svend Aage Svendsen »

Der findes en gratis Lotus Viewer (kvlotus.exe). Du kan finde forklaring og link via http://da.wikipedia.org/wiki/Lotus_Word_Pro

Med venlig hilsen,
Svend Aage Svendsen
KnudBE

Post by KnudBE »

JFM wrote:IBM Lotus Symphony er nok løsningen. http://symphony.lotus.com
Den bygger på en OpenOffice-kerne, og den er gratis at downloade. Dog skal der oprettes et login.
Den vil jeg forsøge mig med.
Svend Aage Svendsen wrote:Der findes en gratis Lotus Viewer (kvlotus.exe). Du kan finde forklaring og link via http://da.wikipedia.org/wiki/Lotus_Word_Pro
Som sagt, så kan den ikke køre på 65 bit Win 7...
Knud Berggreen
Post Reply