Hvordan kan OO læse .lwp-filer?
Moderator: Lodahl
Hvordan kan OO læse .lwp-filer?
Vi har et primtivt Lotus Word Pro-skriveprogram på mit arbejde (Windows styresystem). Jeg har derfor hentet OO, og vil overbevise mine ledere om at det er OK at vi alle gør det, men når jeg åbner .lwp-tekstfiler får jeg kun nogle symboler.
Hvordan løses dette problem?
(jeg er ikke nørd)
Hvordan løses dette problem?
(jeg er ikke nørd)
Kig her!
http://www.oooforum.org/forum/viewtopic.phtml?t=25720
Det ser ud til, at du kan hente et lille program, der gør dig i stand til at åbne og kopiere filerne.
I øvrigt: Kan Lotus ikke gemme i et andet format, som OOo kan forstå??
mvh Erik
Det ser ud til, at du kan hente et lille program, der gør dig i stand til at åbne og kopiere filerne.
I øvrigt: Kan Lotus ikke gemme i et andet format, som OOo kan forstå??

mvh Erik
Vi har filer i .lwp i forvejen...
Hej Erik - tak for hurtigt svar 
Vi har mange filer i .lwp-formatet i forvejen, og nogle ligger i fælles mapper, andre i personlige mapper. Det vil være et kæmpe arbejde at gå ind og konvertere alle de gemte filer (selvom det kunne være godt at slette nogle uaktuelle) + det er ikke sikkert at alle ville droppe Lotus.
Jeg prøver at hente det lille hjælpeprogram - og håber jeg ikke får problemer, for jeg har ikke fået lov til at downloade noget.
Min arbejdsgiver en en større kommune, og giver de menige medarbejdere primitiv Lotus, fordi det er billigere end Microsoft.
Mvh
Tinne

Vi har mange filer i .lwp-formatet i forvejen, og nogle ligger i fælles mapper, andre i personlige mapper. Det vil være et kæmpe arbejde at gå ind og konvertere alle de gemte filer (selvom det kunne være godt at slette nogle uaktuelle) + det er ikke sikkert at alle ville droppe Lotus.
Jeg prøver at hente det lille hjælpeprogram - og håber jeg ikke får problemer, for jeg har ikke fået lov til at downloade noget.
Min arbejdsgiver en en større kommune, og giver de menige medarbejdere primitiv Lotus, fordi det er billigere end Microsoft.
Mvh
Tinne
Lotus WorPro viewer
Her er et direkte link til Lotus Smartsuite konverteringsprogram/keyviewer.
ftp://ftp.lotus.com/pub/lotusweb/produc ... vlotus.exe
Det virker fint. Det åbner Lotus-filen, som man så kan kopiere fra.
ftp://ftp.lotus.com/pub/lotusweb/produc ... vlotus.exe
Det virker fint. Det åbner Lotus-filen, som man så kan kopiere fra.
Jeg skal nok have det med ske...
Tak Kurt, men jeg skal nok have det med ske... Ftp - er det ikke noget med at uploade til Internettet?
Hvad gør jeg konkret:
Jeg sidder ved stationær PC, åbner OO - eller åbner jeg .lwp-filen? Og hvad gør jeg så, hvor skal jeg vælge/indsætte ftp-filen?
Jeg skal vist have det ind med ske...
Jeg havde forestillet mig en 'lap' der en gang for alle udvider sortimentet af formater, der kan konverteres mellem.
Jeg har fx. det problem på arbejde, at Lotus Word Pro automatisk ændrer fx. kl. 15.30 til 1.530 - vi har ingen manual og har ikke fundet ud af hvor vi ændrer den automatiske 'korrektion'.
Derfor har jeg lånt lederens PC for at kunne lave nogle arbejdsplaner i MS Word. Jeg kan åbne og redigere Word-filen i Lotus - men derefter er filen så ødelagt og kan hverken revideres i Word eller Lotus. Den slags er møgirriterende!!!!
Word-programmet liger kun på lederens PC, fordi licenser koser dyrt. Det er derfor jeg håber at kunne få lov til at gøre OO til fælles standard på arbejdspladsen - og gerne i hele kommunen, HVIS OO kan bruges uden problemer med de eksisterende filer i Word eller Lotus Word Pro-filer. Hverdagen skal jo fungere, vi har slet ikke tid til PC-problemer.
Mvh
Tinne
Hvad gør jeg konkret:
Jeg sidder ved stationær PC, åbner OO - eller åbner jeg .lwp-filen? Og hvad gør jeg så, hvor skal jeg vælge/indsætte ftp-filen?
Jeg skal vist have det ind med ske...
Jeg havde forestillet mig en 'lap' der en gang for alle udvider sortimentet af formater, der kan konverteres mellem.
Jeg har fx. det problem på arbejde, at Lotus Word Pro automatisk ændrer fx. kl. 15.30 til 1.530 - vi har ingen manual og har ikke fundet ud af hvor vi ændrer den automatiske 'korrektion'.
Derfor har jeg lånt lederens PC for at kunne lave nogle arbejdsplaner i MS Word. Jeg kan åbne og redigere Word-filen i Lotus - men derefter er filen så ødelagt og kan hverken revideres i Word eller Lotus. Den slags er møgirriterende!!!!
Word-programmet liger kun på lederens PC, fordi licenser koser dyrt. Det er derfor jeg håber at kunne få lov til at gøre OO til fælles standard på arbejdspladsen - og gerne i hele kommunen, HVIS OO kan bruges uden problemer med de eksisterende filer i Word eller Lotus Word Pro-filer. Hverdagen skal jo fungere, vi har slet ikke tid til PC-problemer.
Mvh
Tinne
Hent programmet ved at klikke på linket ovenfor.
Installer det.
Når det er installeret kan du blot klikke på en .lwp-fil, så åbner programmet den automatisk i vieweren.
Herefter skal du markere al teksten, kopiere den, og indsætte den i OOo.
Men formateringerne (skrifttyper, opsætning m.v.) skal nok gentages i OO.
Installer det.
Når det er installeret kan du blot klikke på en .lwp-fil, så åbner programmet den automatisk i vieweren.
Men formateringerne (skrifttyper, opsætning m.v.) skal nok gentages i OO.
Når Tinne allerede har Lotus Word Pro installeret er der vel ikke grund til at hente en viewer for at få vist filerne. Det kan Lotus Word Pro da formodentlig allerede.Hent programmet ved at klikke på linket ovenfor.
Installer det.
Vh
Ejnar
Ejnar
IBM Lotus Symphony er nok løsningen. http://symphony.lotus.com
Den bygger på en OpenOffice-kerne, og den er gratis at downloade. Dog skal der oprettes et login.
Hilsen
Jørgen
Den bygger på en OpenOffice-kerne, og den er gratis at downloade. Dog skal der oprettes et login.
Hilsen
Jørgen
-
Der findes en gratis Lotus Viewer (kvlotus.exe). Du kan finde forklaring og link via http://da.wikipedia.org/wiki/Lotus_Word_Pro
Med venlig hilsen,
Svend Aage Svendsen
Med venlig hilsen,
Svend Aage Svendsen
Den vil jeg forsøge mig med.JFM wrote:IBM Lotus Symphony er nok løsningen. http://symphony.lotus.com
Som sagt, så kan den ikke køre på 65 bit Win 7...Svend Aage Svendsen wrote:Der findes en gratis Lotus Viewer (kvlotus.exe). Du kan finde forklaring og link via http://da.wikipedia.org/wiki/Lotus_Word_Pro
Knud Berggreen