Åbning af dokumenter i dokumentmappen.

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
Slente

Åbning af dokumenter i dokumentmappen.

Post by Slente »

Jeg kan ikke åbne Ooo dokumenter, som jeg har liggende i dokumentmappen. Når jeg skal åbne dem, skal jeg åbne f.eks. et regneark, og så vælge "åbne" i værktøjslinien. Jeg har lige installeret Ooo 3.0. Når jeg prøver at åbne et dokument i dokumentmappen, kommer en fil frem med følgende navn. .~lock.Energitjek 2008.ods#. Energitjek 2008 er navnet på filen som skal åbnes.
Torben Slente
Slente

Post by Slente »

Nu virker det hele pludselig igen, hvad kan fejlen have været. Filen .~lock.Energitjek 2008.ods# forsvinder også af sig selv.
Torben Slente
JFM

Post by JFM »

Hej Torben
Det kunne muligvis tænkes, at du på en eller anden måde har haft filen åbnet i forvejen.

Hilsen

Jørgen
Slente

Post by Slente »

Jeg har netop åbnet computeren, og da gjorde den også som jeg beskrev i første indlæg. Jeg kan heller ikke åbne Ooo fra ikonet på skrivebordet, men må i menuen start og åbne det program som jeg skal bruge. Jeg har også netop opdaget at tilføjelserne "Photoalbum" og "Sun report builder" er forsvundet.
Torben Slente
munchped

Post by munchped »

Slente wrote:Jeg har netop åbnet computeren, og da gjorde den også som jeg beskrev i første indlæg. Jeg kan heller ikke åbne Ooo fra ikonet på skrivebordet, men må i menuen start og åbne det program som jeg skal bruge. Jeg har også netop opdaget at tilføjelserne "Photoalbum" og "Sun report builder" er forsvundet.
Jeg havde et lignende problem og løste det ved:
højreklik på filen,
åbn med,
soffice.exe

Husk at markere at filtypen altid skal åbnes med dette program.

Mvh

munchped
lalf

Post by lalf »

Eftersom OOo 3 og OOo 2.4 ikke lægger sig samme sted på harddisken, så kunne det tænkes at ikonet på skrivebordet blot er en restfil fra den tidligere installation.

Under alle omstændigheder, så ville jeg dog nok alligevel gøre følgende:

1) tjek for virus:
http://download.norman.no/public/Norman ... leaner.exe

2) rens din registreringsdatabase:
http://www.ccleaner.com/download/builds ... ading-slim
(scan både for filer, der kan slettes og overflødig information i registreringsdatabasen).

3) reparer OpenOffice 3:
a) gå under kontrolpanelet og tilføj/fjern-programmer
b) find OpenOffice 3 og vælg først skift og dernæst reparer

/lalf

[quote="Slente"]Jeg har netop åbnet computeren, og da gjorde den også som jeg beskrev i første indlæg. Jeg kan heller ikke åbne Ooo fra ikonet på skrivebordet, men må i menuen start og åbne det program som jeg skal bruge. Jeg har også netop opdaget at tilføjelserne "Photoalbum" og "Sun report builder" er forsvundet.[/quote]
Slente

Post by Slente »

Så fik jeg klaret problemet. Jeg prøvede hvad i havde rådet mig til, men først efter at have slettet Open Office, og derefter været inde i diverse application-mapper og slette Openoffice mapperne, og derefter geninstallere OpenOffice hjalp det.
Torben Slente
Slente

Post by Slente »

Så har jeg lige et problem mere. Når jeg vil gemme et dokument, som jeg har redigeret, skulle det automatisk blive gemt i samme sti, men det gør det ikke. Der kommer en "Gem som" dialog frem, så jeg skal finde hvor det skal gemmes. Dokumentet hedder heller ikke det navn, som jeg har givet det. Det hedder "unavngivet1".
Torben Slente
Post Reply