tro mig.
Jeg har forsøgt mange mange gange at overbevise hende.
Nu har jeg i det mindste fået hende til at bruge FireFox og thunderbird. Det har taget to år at overbevise hende om det.
Så må jeg se med OOo
Hej Hvorfor ikke bare i word 2007 vælge "Gem som" og så gem som .doc dokument så kan den uden problemer tages ind i OpenOffice?
Fungerer normalt uden nogen problemer
Icecold-Odin wrote:Hej
tro mig.
Jeg har forsøgt mange mange gange at overbevise hende.
Nu har jeg i det mindste fået hende til at bruge FireFox og thunderbird. Det har taget to år at overbevise hende om det.
Så må jeg se med OOo
Jan Kristensen
Jeg beder hende også om det. men hjemmesider laver i word ser - skal vi sige underlige - ud når det er lavet om til html. Hverken FF eller opera vil åbne siderne når word har gemt som html. Og hun vil gerne lave en hjemmeside til sig selv. derfor forsøger jeg at få hende til at bruge andre værktøjer end lige word
Jeg beder hende også om det. men hjemmesider laver i word ser - skal vi sige underlige - ud når det er lavet om til html. Hverken FF eller opera vil åbne siderne når word har gemt som html. Og hun vil gerne lave en hjemmeside til sig selv. derfor forsøger jeg at få hende til at bruge andre værktøjer end lige word
Var det ikke docx. filformatet der var et problem eller har jeg læst forkert?
Det vil sige at problemet er når hun fra Word prøver at gemme som .html dokument så ændres layoutet totalt?
Her er Word kun et legetøjs sprog til udvikling af hjemmeside filer den laver ca. dobbelt så meget kode som er nødvendignt og kender/kan kun bruge nogle meget få kommandoer som helt klart er specielt for Internet Explorer og ikke særlig brugervenlige til nogen som helst anden internet browser da det jo er Microsoft der laver begge dele og deres bedste måde at beholde de monopol tilstande der er idag er ved at lave deres programme så de kun er fuldt ud kompatible med alt der er deres eget.
Her kan der feks. bruges Cofeecup eller stones web writer eller mange andre. OpenOffice er er meget mere fri og bedre kompotibilitet med flere internet browsere. og der kan den også tages ind i Open Office ved først i Word 2007 at gemme den som .doc fil det vil sige i words gamle format og så hente den ind i OpenOffice og der gemme den som .html fil
Di er også velkommen til lieg at maile den til mig så kan jeg da lige se om jeg kan gøre noget ved den. Jeg har da lavet en del større hjemmesider for virksomheder indtil nu så der kan da være en mulighed - så bare sig til
Strange wrote:
Icecold-Odin wrote:hej grej
FØRST: Hvis hun ikke er særlig skrap til IT, så er OOO da mere logisk og intuitivt opbygget end MS-Office, så hva' med at foreslå hende at spare penge ved at skifte ??? ; -)
Ellers skal hun gå på MS's opdateringssite, om det er win update husker jeg ikke, men hvis hun klikker på GEM SOM, og vælger at gemme som pdf (bladrer i dialogboksen, til muligheden dukker op), så siger systemet selv, at hun skal følge et link for at få det til at funke.
Når hun så har installeret tilføjelsen, som jeg i øvrigt ikke fatter, at man ikke har indbygget fra starten i stedet for at gøre livet så bøvlet, kan hun gemme som pdf uden problemer.
Det funker ok, men ... hvis man laver en meget kompliceret grafik, så kan det lykkes at kvæste Words evner udi pdf totalt. Det er lykkedes mig et par gange. SÅ kan man være nødt til at sende til cutepdf i stedet.
If it doesn't kill you, it makes you stronger.
Michèle