Excel ark til Calc

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
beeboob

Excel ark til Calc

Post by beeboob »

Jeg har fået tilsendt et regneark lavet i MS excel og ville prøve det i Calv.

Dette regneark, er faktisk den eneste oversag til at vi stadigvæk, har MS office pakken.

Men de markoer der er lavet. Flipper lidt ud i Calc. Og jeg har ikke indsigt, i hvordan man omdanner sådan markoer til Calc markoer så regnearket virker optimalt igen i Calc.

Så jeg spørger jer alle om. Hvordan søren griber jeg dette an. For ønsket er at få lave dette excel regneark om, så det kan virker på Calc.

Alle ider og gode råd er mere end velkommen. For jeg aner ik hvordan jeg skal gribe det an.

Har forsøgt mig frem og tilbage. Men mine evner rækker desværre ikke til at løse opgaven
SME

Post by SME »

Hvad er problemet helt exact? Er det makroerne? Og hvad skal disse makroer gøre?
OOo 3.1 kører fint på Vista Home Premium.
Jens S

Post by Jens S »

Hej

Hvis det drejer sig om simple bruger definerede funktioner, så prøv at vise dem her, men er det en en del af et større system kan du begynde at læse her http://www.pitonyak.org/oo.php. Nogle Excel makroer er desuden kopibeskyttede og kan ikke overføres til Calc.

Får du dine Excel makroer installeret i Calc må du huske ALTID at gemme som .ods (ikke .xls) for ikke at ødelægge dem.

mvh
Jens
beeboob

Post by beeboob »

Jeg skal lige have tjekket mere op på. Dvs. at jeg en aften lige skal have husket regnearket med hjem fra arbejde. Og så side og kigge mere i det.

Men marko funktioner virker simpelhen ikke.. Der er en funktion, som læser en ekstern fil ind. Men dette kan jeg ikke i calc.

Jeg får da godt nok en fejl box op.. Men arrrrghhhh for fatter minus af hvad den lige kommer med.

Men vil en af de nærmeste dage.. Poste en fejl meddelse
kkn

excel makro i calc

Post by kkn »

Jeg kan huske fra tidligere at Novel har udviklet calc til at kunne læse excel makroer. Du kan evt. prøvet at hente deres udgave af OOo.

http://download.novell.com/index.jsp?pr ... =&x=34&y=7
Post Reply