Boligforening, formularsjov med spørgeskema per email.

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
eggtux

Boligforening, formularsjov med spørgeskema per email.

Post by eggtux »

Jeg har lige læst kapitlet om formularer igennem: http://da.openoffice.org/doc/Formularer.pdf

Jeg skal bruge en formular jeg kan sende ud til nogle brugere i min boligforening per email. Det er så meningen at de skal svare på spørgsmålene i felterne og sende den retur til mig. Så er det at jeg gerne vil importere svarene i en database.

Men jeg bliver i tvivl når jeg læser kapitlet om formularer.

Er det muligt, at jeg har en lokal database hos mig som jeg knytter til dokumentet med formularen og felterne og herefter nøjes med at sende en skrivebeskyttet kopi til brugerne? Kan de udfylde dokumentet og sende det retur til mig, hvorefter jeg kan importere dokumentets indhold i databasen? Eller skal brugerne også have direkte adgang til databasen? :?

Det vil nemlig være mest hensigtsmæssigt, at det kun er mig der godkender, om besvarelserne er "gode" nok til at blive importeret og samtidig er jeg ikke glad for at alle brugerne har adgang til databasen, da det vil tage tage for meget tid i vores lille forening at sikre adgangen.

Jeg spørger bl.a. fordi jeg aldrig har arbejdet med Writer til dette formål før, og jeg vil derfor blive meget glad for, om jeg er på vej ind i en blindgyde mht., hvad der er af muligheder. Jeg håber også det er muligt at konvertere dokumentet med formularen til word/doc-format, da det ikke er alle der har/vil benytte openoffice, hvilket jeg ikke vil tvinge folk til, men gerne give dem friheden til at vælge (mellem .odf og .doc)

Håber på at der er nogen der har et hjælpende svar?

På forhång mange tak!
Post Reply