Version 3.0 autokorrektur

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
Sherlock

Version 3.0 autokorrektur

Post by Sherlock »

jeg er begyndt at bruge OOo 3.0 RC. Desværre er den jo kun på engelsk og derfor har den det med, automatisk, at ændre "i" til "I", hvilket er temmelig irriterende.
Jeg har kigget under autokorrektur, men har desværre ikke været i standt til at se hvor jeg skal ændre dette

Er der en der kan hjælpe?

Og hvornår skal man forvente at den endelige, og dermed også danske, udgave kommer?
_______

mvh
Sherlock
JFM

Post by JFM »

Den danske version af OOo 3.0 RC1 finder du her:
ftp://ftp.linux.cz/pub/localization/Ope ... all_da.exe

Hilsen

Jørgen
kulu

OOo 3 til september (?)

Post by kulu »

Og hvornår skal man forvente at den endelige, og dermed også danske, udgave kommer?
Se her: http://www.oooforum.dk/viewtopic.php?t=3479
Sherlock

Post by Sherlock »

Nu har jeg så fået den danske RC-udgave, men jeg har stadig problemer med stavekontrollen og autokorrekturen. Kan det tænkes at den danske stavekontrol ikke er med i RC?
_______

mvh
Sherlock
kulu

OOo 3 RC1- brugerordbog - stien

Post by kulu »

I OOo 3 RC1 kan man ikke under >Funktioner>Indstillinger>Stier definere, hvor den brugerdefinerede ordbog skal være
Flyttet til http://www.oooforum.dk/viewtopic.php?t=3553
kulu

Post by kulu »

Sherlock wrote:Nu har jeg så fået den danske RC-udgave, men jeg har stadig problemer med stavekontrollen og autokorrekturen. Kan det tænkes at den danske stavekontrol ikke er med i RC?
Er med i min udgave
Sherlock

Post by Sherlock »

Godt for dig ;-) Mener egentlig også den er med i min....synes bare ikke den virker :-(
_______

mvh
Sherlock
Sherlock

Post by Sherlock »

Sådan....nu skulle det være klaret. Problemet lå i at jeg havde skrevet et dokument mens jeg havde den engelske udgave af OOo. Så da jeg åbnede i en dansk udgave, havde dokumentet stadig engelsk stavekontrol tilsluttet. Det skulle lige ændres....alt er nu i den skønneste orden :-)

Dejligt Officeprogram. Nu mangler den grafiske brugerflade bare en opgradering ;-)
_______

mvh
Sherlock
Post Reply