og så videre, vil jeg gerne kunne markere de 6 rækker og trække ned ad, så den regnearket automatisk begynder at skrive 4. a og 4. b osv.
Men når jeg markerer og trækker ned ad skriver den således:
2. a
2. b
3. a
3. b
4. a
4. b
3. a
3. b
2. a
2. b
Og fortsætter altså ikke med 4. a og 4. b og 5. a og 5. b og så videre
Nu tror jeg du stiller for store krav til Calc. Den vil i lighed med alle andre regneark forsøge at gætte sig til en differensrække, men med ens tal i 2 efterfølgende rækker kan den ikke finde differensen. Den gentager så blot startfeltet og lægger 1 til, det næste felt+1 osv.
Nu tror jeg du stiller for store krav til Calc. Den vil i lighed med alle andre regneark forsøge at gætte sig til en differensrække, men med ens tal i 2 efterfølgende rækker kan den ikke finde differensen. Den gentager så blot startfeltet og lægger 1 til, det næste felt+1 osv.
mvh
Jens
Hej Ok. Det tror jeg også. En ven af mig har foreslået at jeg prøver at skrive
Og så snakker han om at jeg skal markere alt og gøre noget nummerisk, men så skrap er jeg ikke til det og vil igen høre om I kan hjælpe eller har andre forslag.
Det er efterhånden længe siden du stillede spørgsmålet, så måske du har fundet en løsning. Hvis ikke kan du eventuelt forsøge med følgende formel, startende i for eksempel celle B1:
=HELTAL((RÆKKE(A1)-1)/2) + 1&". "&HVIS(REST(RÆKKE();2)<>0;"a";"b")
Hej. Når jeg i regnearket vil kopiere et celletal vandret til højre øges tallet med +1. Det er ret så beværligt at rette. Har søgt svar i manual og her i forum uden held.
Venlig hilsen
Amanda
P.s. bør tilføje: når jeg kopierer vha. træk og slip.
Hej
Når du kopierer celler med værdier ved at række i cellehåndtaget forøges værdien aut. med 1 for hver celle. Hvis du vil undgå dette, holder du CTRL nede mens du trækker.
Jens S wrote:Hej
Når du kopierer celler med værdier ved at række i cellehåndtaget forøges værdien aut. med 1 for hver celle. Hvis du vil undgå dette, holder du CTRL nede mens du trækker.
mvh
Jens
Tak for rådet, enkelt - når man ved det - og effektivt
mvh.
Amanda