Okey jeg har et problem...
hvordan tilføjer man nye fonts til OpenOffice?? jeg har downloadet en font i en winzip file og har pakket den ud... hvordan får jeg Oo til at se det hersens tekst-format.. jeg er idiot til det meste med computer såå det ville være rart hvis i er beskrivende i hvordan man gør .. tak
Hej,
Det afhænger lidt af hvilket operativsystem du bruger. jeg antager (?) at du benytter Windows.
I Windows skal du vælge Start > Kontrolpanel
Fin ikonet Skrifttyper > Dobbeltklik
Vælg Filer > Installer ny skrifttyper
Fin dine nye skrifttyper med filvælgeren og tryk på OK
(Husk at der skal være markering i 'Kopier nye skrifttyper til mappen Fonts'
Så skulle skrifttyperne være tilrådighed i OpenOffice.org.
Er ny både her og med Open Office.. Men har lige prøvet at gøre ovenstående, da jeg har fundet nogle nye fonte på www.freefonts.dk, men de kommer ikke frem i Writer.. Har fulgt hvert punkt som er beskrevet ovenfor..
Tulleblomst wrote:Er ny både her og med Open Office.. Men har lige prøvet at gøre ovenstående, da jeg har fundet nogle nye fonte på www.freefonts.dk, men de kommer ikke frem i Writer.. Har fulgt hvert punkt som er beskrevet ovenfor..Tulle
Har du hentet de ønskede skrifttyper (downloaded) til din pc?
Det skal du først. Herefter skal du installerede dem fra den mappe du har hentet dem til, som beskrevet af Leif
Tulleblomst wrote:Er ny både her og med Open Office.. Men har lige prøvet at gøre ovenstående, da jeg har fundet nogle nye fonte på www.freefonts.dk, men de kommer ikke frem i Writer.. Har fulgt hvert punkt som er beskrevet ovenfor..Tulle
Har du hentet de ønskede skrifttyper (downloaded) til din pc?
Det skal du først. Herefter skal du installerede dem fra den mappe du har hentet dem til, som beskrevet af Leif
Ja har downloaded dem og pakket dem ud af Zip-filen og derefter gjort det som Leif har skrevet..