Oversættelse af danske programudtryk til engelsk

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
gunnar

Post by gunnar »

På internaltionale fora kan man ikke bruge udtrykkene fra fx dansk Windows XP, og at oversætte dem er faktisk ikke muligt, der går helt sikkert ged i den, så de engelsksprogede ikke forstår en pind af det . Men der er en løsning idet Microsoft har en fil der indeholder oversættelser fra adskillige sprog til og fra engelsk:
Microsoft_Terminology_20070130.zip
Problemet er at man skal bruge Excel til at læse den og jeg kunne ikke få OpenOffice.org Calc til at åbne filen idet Calc sagde at filen var 'corrupted'.
Et eksempel kunne være: Start> Kontrolpanel> Ydelse og vedligeholdelse> Systemgendannelse ...osv .. osv. Dette skulle kunne løses med nævnte .zip men åbenbart kun med Excel.
Hvad gør man eller er den en anden liste man kan få fat i?
Brug ikke tid på oversættelsen af eksemplet, idet det ikke er mit problem her og nu. Med OpenOffice.org er der for mig heller ikke noget problem idet jeg da anvender den engelsksprogede udgave og tager udtrykkene herfra. Pt er det et Pegasus Mail forum jeg er inde på, men det er en anden sag.
Mvh
Gunnar
gunnar
Jørgen Rasmussen

Post by Jørgen Rasmussen »

Hej Gunnar

Jeg har lige hentet den omtalte zip-fil og konverteret den til en .ods-fil.
Hvis du vil have en kopi, hvor skal jeg så sende den hen?

Tilføjet: Jeg lægger den her:
Det er en zip-fil. Så kan du hente den, hvorefter jeg fjerner linket igen.
Last edited by Jørgen Rasmussen on 24. Aug 2008 23:46, edited 1 time in total.
Hilsen JR
gunnar

Post by gunnar »

Tak jeg har hentet den, men endnu ikke installeret den. Min adresse er ellers gunnarht[snabela]get2net.dk
Mvh
Gunnar
gunnar
gunnar

Post by gunnar »

Hej Jørgen
Så har jeg filen lagt ind i CALC, og der er en lang oversættelseliste på 12421 engelske ord som ikke alle er oversat til dansk (og alle de andre sprog, som jeg har slettet). Heller ikke ordene som forekommer i programmerne som fx 'udskriv', men det forekommer i flere sammensætninger. Naturligvis kan listen være til hjælp.
Tak for assistancen.
Mvh
Gunnar
gunnar
Post Reply