Vi er 2 som skal igang med en projekt opgave (rapport på ca 60sider ialt) og vi begge bruger OOo, men vi kommer hver især til at skrive dele af rapporten hver for sig, så er interesseret i at hører nogle foreslag til hvordan vi gør det bedst, så den sidste "samling" af vores skrevne ting forløber lettest.
Jeg er selv vant til at skrive rapporter i OOo, og gøre brug af tabuleringen (F11), så gør brug af første side, ect, og brug af indholdsfortegnelse, men er vant til at skrive en rapport alene, og har ikke prøvet at skulle samle 2 selvstændige rapporter til 1 samlet (til sidste)
Jeg går ud fra at den bedste måde vil være at:
- Alle dokumenter er i standard tabulering
- Der bruges Overskrift 1-2-3 i vores dele
- Standard skrift størrelse
- Alle sidefod og sidehovede, lægges på tilsidst (når den endelig rapport samles)
De ting jeg er itvivl om, hvordan vil lykkes er:
- Er et bedst at skriv hver emne, som 1 dokument hver, eller er det ligegyldigt om det er samlet i 1 sort dokument?
- Hvordan lægges de 2 selvstændige skrevne opgaver bedst sammen (vi skriver hver ting som skal være forskellige steder i rapporten), er det bare copy/paste, eller vil ting som tabulering/skrifttype/opsætning drille?
- Er det bedst af lave et helt nyt dokument, hvor vi samler de 2 opgaver i, eller er det ligegyldigt om man bare "bygger" videres på den ene af vores 2 opgaver?
- Er der andre ting jeg udmiddelbart skal tænke over, når man skal samle 2 selvstændige "rapporter/dukomenter" til 1 samlet rapport?
Projekt opg. flere skriver til samme endelige rapport.
Hvis I bruger de samme typografier og samme indstillinger i øvrigt, burde der ikke komme nogen overraskelser, når de to dokumenter samles i et. Navnlig ikke, når I begge bruger Mac-platformen, idet jeg formoder, der er nogenlunde de samme tekstfonte installeret på de to computere. Jeg går selvfølgelig også ud fra at I gemmer i ODF-format. Bruger I et andet format, som f. eks. doc-formatet, er der nok større risiko for at noget "går i ged".
Frem for copy-paste vil jeg anbefale, at I indsætter sidste del af dokumentet i første del med Indsæt > Fil.
OOo har i øvrigt også en særlig dokumenttype, der hedder et "hoveddokument" (se hjælpefunktionen), som er et dokument, som samles automatisk af et antal underdokumenter. Det har den fordel, at underdokumenterne fortsat kan redigeres hver for sig (hver gang man åbner hoveddokumenterne, indlæses de nyeste udgaver af underdokumenterne). Men i dette tilfælde tror jeg det vil være at skyde myg med kanoner.
Frem for copy-paste vil jeg anbefale, at I indsætter sidste del af dokumentet i første del med Indsæt > Fil.
OOo har i øvrigt også en særlig dokumenttype, der hedder et "hoveddokument" (se hjælpefunktionen), som er et dokument, som samles automatisk af et antal underdokumenter. Det har den fordel, at underdokumenterne fortsat kan redigeres hver for sig (hver gang man åbner hoveddokumenterne, indlæses de nyeste udgaver af underdokumenterne). Men i dette tilfælde tror jeg det vil være at skyde myg med kanoner.
Jeg bruger Mac, og han bruger Dåsen (aka Windows), men burde ej, give nogle probz, så fremt vi bruger standard tabluering/skrift.. så kan jeg samle dem på min mac, så ved vi jo kompatibliten er OK?
self. bruge odf.. hvad ellers
At bruge copy/paste er kun pga. jeg kender nada tl words funtkioner til at lave sådanne rapporter og da slet ikke OOo's funktioner til samme..
på forhåndt tak..
self. bruge odf.. hvad ellers

At bruge copy/paste er kun pga. jeg kender nada tl words funtkioner til at lave sådanne rapporter og da slet ikke OOo's funktioner til samme..
på forhåndt tak..