Auto formatering til dato

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
Razz

Auto formatering til dato

Post by Razz »

Hej,

Mit problem er, når jeg importer data (fx en kollonne med priser med punktum istedet komma f.eks. 2.50) formateres det automatisk til en dato. Det gælder både når jeg importer en txt fil og når jeg kopiere data ind.

Er der nogen der har en løsning på dette. Jeg har forgæves forsøgt at slå det fra.
Seidel

Re: Auto formatering til dato

Post by Seidel »

Razz wrote:Hej,

Mit problem er, når jeg importer data (fx en kollonne med priser med punktum istedet komma f.eks. 2.50) formateres det automatisk til en dato. Det gælder både når jeg importer en txt fil og når jeg kopiere data ind.

Er der nogen der har en løsning på dette. Jeg har forgæves forsøgt at slå det fra.
Prøv dette:

Marker først den eller de kolonner/celleområder, du vil kopiere tallene til (evt. hele arket), højreklik på en af de markerede celler og vælg "Formater celler...". På fanebladet "Tal" ændrer du sproget fra "Standard" til "Engelsk (USA)" og tryk OK. Kopier derefter tallene ind i cellerne.

Bemærk at denne sprogindstilling også påvirker stavekontrol, standardvaluta og datoformatering for de berørte celler, så du skal muligvis sætte valutaformateringen tilbage til danske kroner.

Hvis det ikke virker kan du prøve også at sætte sproget for det dokument/de celler, du kopierer fra, til engelsk/amerikansk.
Post Reply