Jeg har en række celler, hvori jeg har tastet nogle hvis-funktioner.
Jeg har brug for at lægge resultaterne af disse celler sammen, men det viser sig at være lettere sagt end gjort.
Er der nogen, der har et bud på løsningen?
summere resultat af hvis-funktioner
Moderator: Lodahl
Hver af disse hvis-funktioner giver et numerisk resultat?Jeg har en række celler, hvori jeg har tastet nogle hvis-funktioner
Hvis du har resultaterne i f.eks. A5, B12, C27 er formlen =A5+B12+C27
eller =SUM(A5;B12;C27)
Har jeg misforstået spørgsmålet, så prøv at uddybe lidt mere evt. med eksempler.
mvh
Jens
jeg troede også, at det var svaret.... altså =sum(A2:A10) .... det virker bare ikke. Jeg har prøvet alle de konventionelle metoder. Jeg tænker nu, at summen måske skal defineres på en bestemt måde, da cellerne indeholder hvisfunktioner...
i formlen har jeg defineret nogle intervaller, der skal give en bestemt værdi i cellen, alt efter hvad der bliver tastet i en anden bestemt celle...
F.eks. skal den give én værdi, hvis der bliver valgt 'Ja' og en anden værdi, hvis der bliver valgt 'nej' (i føromtalte definerede celle)
Der er f.eks. også en anden celle der skal give én værdi, hvis der bliver tastet et tal mellem 0-0,6 og en anden værdi, hvis der bliver tastet et tal mellem 0,6-1...and so on and so on...
i formlen har jeg defineret nogle intervaller, der skal give en bestemt værdi i cellen, alt efter hvad der bliver tastet i en anden bestemt celle...
F.eks. skal den give én værdi, hvis der bliver valgt 'Ja' og en anden værdi, hvis der bliver valgt 'nej' (i føromtalte definerede celle)
Der er f.eks. også en anden celle der skal give én værdi, hvis der bliver tastet et tal mellem 0-0,6 og en anden værdi, hvis der bliver tastet et tal mellem 0,6-1...and so on and so on...