Åbne i Word?

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
donolesen

Åbne i Word?

Post by donolesen »

Hej
Hvilken filtype skal jeg gemme i så mine venner, som alle har Word altid kan åbne, når jeg sender noget til dem jeg har lavet i oooWriter? Og hvis jeg kan....Kan jeg så sætte ooowriter til altid at gemme i den filtype; altså sætte det som en slags standard? MVH Per
finngl

Post by finngl »

Gem i "Microsoft Word 97/2000/XP"-format.

Funktioner > Indstillinger > Indlæs/gem > Generelt: skift Standardfilformat til ovenstående.

Mvh.

Finn
Strange

Re: Åbne i Word?

Post by Strange »

donolesen wrote:Hej
Hvilken filtype skal jeg gemme i så mine venner, som alle har Word altid kan åbne, når jeg sender noget til dem jeg har lavet i oooWriter? Og hvis jeg kan....Kan jeg så sætte ooowriter til altid at gemme i den filtype; altså sætte det som en slags standard? MVH Per
Aternativt kan du bede dem installere dette plugin i MicrosoftOffice2003, så de kan læse dine filer.

http://www.sun.com/software/star/odf_plugin/index.jsp

eller denne for MicrosoftOffice 2007

http://sourceforge.net/projects/odf-converter/

Eller allerbedst få dem til at gå over til OOo :wink:
Strange

Bruger Libreoffice 3.4 på OS Ubuntu-Linux 11.10 m. fl.
finngl

Post by finngl »

Sun-plugin'et virker også i Office 2007 SP 1.

Mvh.

Finn
donolesen

Post by donolesen »

Hej igen

Ændringen har virket i lang tid, men måske efter jeg installerede OOO igen for 2-3 måneder siden kan mine venner ikke åbne mine filer som jeg har sat til at blive gemt som standard som sidste gang via

Gem i "Microsoft Word 97/2000/XP"-format.

Funktioner > Indstillinger > Indlæs/gem > Generelt: skift Standardfilformat til ovenstående.

Mvh.

Finn

Selve filudseendet/symbolet forestiller nu kun en blank hvid A-4 side og ikke som tidligere en A-4 side med noget der ligner tekst og som er grå eller blå samt nogle hvide farver

Er der nogen der kan hjælpe?

MVH

Per
Post Reply