Draw og *.svg filer

Brugerhjælp og support til tegninger i LibreOffice Draw

Moderators: Lodahl, Boris

Egon

Så virker det

Post by Egon »

Hej :) Så ser det ud til at virke. Tak for det. Jeg hentede en javaopdatering på nettet, så kunne filerne installeres Har andre problemet er det 1.50_05 jeg fandt på nettet
venlig hilsen Egon Jensen
Egon

svg filer driller igen

Post by Egon »

Nu er den så gal igen. Med den nye 2.4 version hvor svg-filimport tilsyneladende er indbyggget, kommer der kun en firkantmarkering, hvor billedet skulle være og ingen billeder. Har nogen et bud på hvad der er galt?
Jørgen Rasmussen

svg filer driller igen

Post by Jørgen Rasmussen »

Hej Egon
Med den nye 2.4 version hvor svg-filimport tilsyneladende er indbyggget,....
Jeg har endnu ikke fundet den funktion. Jeg har tidligere anvendt en udvidelse til at åbne svg-filer med. Den virker også til OOo version 2.4.1.
Udvidelsen kan hentes her: http://extensions.services.openoffice.o ... /svgimport
Hilsen JR
Egon

Post by Egon »

Desvæære virker det ikke hos mig. selvom jeg installerer den opdatering
Jørgen Rasmussen

svg filer driller igen

Hej Egon.

Hvad sker der når du forsøger at åbne en svg-fil? Får du nogen fejlmeddelelse?
Hilsen JR
Egon

Post by Egon »

Som jeg forsøgte at beskrive i starten: Der er en firkantet markering som om der er et billede, men jeg ikke kan se den. ingen fejlmeldinger. Øverst i venstre hjørne af "billedfeltet" er en lille firkant med rød firkant, gul cirkel og blå trekant.
Jørgen Rasmussen

svg filer driller igen

Hej Egon

Nu skriver du ikke hvordan du prøver at importere en svg-fil. Med den udvidelse jeg omtalte, skal man bare åbne svg-filen. Menuen Filer -> Åbn.
Alternativt kan du forsøge med menuen Indsæt -> Objekt -> OLE objekt -> Opret fra fil. Tryk på knappen Søg, og klik dig frem til din svg-fil. Nogle funktioner i OOo er afhængige af Java RE. Om det er tilfældet her ved jeg ikke. Se om du har aktiveret det. Menuen Funktioner -> Indstillinger -> OpenOffice.org -> Java -> Sæt V i feltet anvend et Java-afviklingsmiljø.
Hilsen JR
Egon

Post by Egon »

Det er sådan jeg gør. Men det virker ikke. Det gjorde det i min gamlé udgave af open office. Her ser det ud som om den vil indsætte et billede ipå et ark men ikke kan vise billedet.
kulu

Kan ikke åbne svg-filer i 3.0 beta

Post by kulu »

Jeg har installeret OOo 3.0 beta. Har udvidelsespakken til svg-filer.
Kan eksportere som svg.
Men kan ikke åbne svg-filer, hverken de der er lavet af andre programmer, eller de jeg har lavet i Draw (generel input/output fejl).

Er Udvidelsen til SVG ikke opdateret til OOo 3.0 endnu?

PS tilføjelse:
Fandt ud af jeg skulle opdatere til nyere Udvidelse 'svg-import-1.2.2.otx.' fra
http://www.ipd.uka.de/~hauma/svg-import/

Nu virker det både med OOos egne og fremmede svg-filer.
Egon

Post by Egon »

Nu kan jeg åbne nogle forholdsvis enkle tegninger i svg filer. udfyldte opjekter vil den ikke vise. Jeg geninstallerede den gamle ooo 2.2 og bruger den ovenover omtalte svgimportfil.
donolesen

Hjælp til programudvidelse til svg. filer

Post by donolesen »

Hej Jeg har lige downloadet programudvidelse til import af svgfiler som anbefalet af Draco den 20 maj 2005. Jeg gemte programudvidelsen på c-drevet og udpakkede filerne som var zipped. Og vil så følge hvad Kurt L skriver den 29 september – Kurt L skriver dette:

Jeg hentede plug-in'en på ovennævnte adresse. Udpakkede filen (er zippet), og gjorde sådan i OOO:

1. >Funktioner >Pakkeadministration
2. >Tilføj til 'Mine pakker'
3. Tilføjede (via Gennemse) de tre filer til Mine pakker:
*draw_svg_Import.xcu *svg-import.jar *svg-type.xcu

Herefter kan jeg som sagt åbne og arbejde med svg-filerne.

Men mit spørgsmål er hvor jeg finder ”Pakkeadministration”? Hvis det er i ooodraw kan jeg ikke finde den under fanebladet funktioner?
Egon

Post by Egon »

Jeg mener at navnet er forkert. Jeg tror der menes udvidelsesadministration - mine udvidelser
donolesen

Post by donolesen »

Egon wrote:Jeg mener at navnet er forkert. Jeg tror der menes udvidelsesadministration - mine udvidelser
Ok, nu virker det ..Tak
Jørgen Rasmussen

Hej

Hvis i bruger OO.o højere end ver. 2.1 skal i så vidt jeg kan se bruge svg-import-1.2.2.otx
Det er en fil med filendelsen .oxt. Den skal ikke udpakkes. Download den til skrivebordet, gå i menuen Funktioner -> Udvidelsesadministration -> Mine udvidelser -> Tilføj. Luk og genstart evt OO.o også Quickstart. Der skal være Java Runtime Enviroment installeret på pc-en.
Hilsen JR
donolesen

SVG problemer igen?

Post by donolesen »

Hej Jeg har lige åbnet 2 stk. tegninger i svg, men ved den tredje får jeg at vide at der er generel input/output fejl. De er alle tre lavet i et program der hed inkscape, som jeg ikke bruger mere, men har slettet. Er der nogen der kan hjælpe? Tak
Post Reply