Genbruge data fra indtastningsfelter

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
nardus

Genbruge data fra indtastningsfelter

Post by nardus »

Hejsa,

Jeg sidder med et problem, jeg ikke har kunnet finde en løsning på (måske det kan klares med en makro, men dette har jeg desværre ikke styr på).

Jeg skriver en del breve og adressen er opsat ved hjælp af indtastningsfelter. Er det muligt, at genbruge de data, der lægges i eksempelvis indtastningsfeltet for navnet, længere nede i brevet. Eventuelt hvordan?

Kristia
Jens S

Post by Jens S »

Hej Nardus!

Jeg har siddet og rodet lidt med felter og kan nu muligvis hjælpe dig.

Du starter med Indsæt-felt-Andre (eller ctrl-F2). Vælg faneblad variable-Brugerderfineret-Format tekst. Udfyld Navn f.eks. Sælger. Undlad at udfylde værdi. Klik på det grønne check-mærke.

Gå nu op til typen Indtastningsfelt og vælg Sælger i kolonne 2. Under henvisning skriver du- Indtast sælgers navn -. (Det er den kommentartekst der dukker op når du peger på feltet). Vælg herefter indsæt og luk så.

Næste gang du skal have Sælger i din tekst, vælger du igen Variable-indtastningsfelt-Sælger-skriv henvisning (igen) -tilføj-luk.

Når du nu klikker på et sælger-felt i teksten dukker der en dialogboks op - og du kan nu rette indholdet. Og Sælger bliver nu rettet i alle Sælger-felter.

Jeg har fundet denne løsning i internationale forum som absolut kan anbefales.

M.v.h.

Jens
nardus

Post by nardus »

Tusind tak for hjælpen. Det sparer mig for en del indtastning.

Jeg synes, jeg havde været igennem det internationale forum, som jeg er flittig bruger af, men jeg har nok brugt de forkerte søgetermer.

Kristian
Post Reply