Jeg har lavet en tabel i Writer med syv kolonner og 12 rækker. I første kolonne er der datoer skrevet som 10-06-08 og i anden kolonne klokkeslæt skrevet som 23.15. Mystikken optræder i række nr syv for her ændrer klokkeslættet 12.15 sig til 01-12-15 så såre jeg begynder en ny indtastning i et andet felt. Selv hvis jeg retter tilbage, hvilket lader sig gøre, men blot dette at gemme, så ændrer 12.15 sig til 01-12-15.
Det 'pudsige' er at det kun er i række syv at dette fænomen optræder.
Alt andet fungerer som det skal. Men meget irriterende for jeg kan end ikke udskrive tabellen uden denne irriterende fejl. Er der nogen der har en god forklaring og kan fortælle mig, hvordan jeg kan rette fejlen?
Tabelmystik
-
Tabelmystik
Hej gunnar
Du skal nok have formateret kolonnen. Vælg kolonnen så den bliver helt sort. Højreklik på den og vælg menuemnet "Talformat". I feltet "Kategori" vælger du "Klokkeslet" og derefter formatet. Bemærk at 12.15 vist ikke regnes for et klokkeslet-format. Vælg i stedet fx. 12:15.
Du skal nok have formateret kolonnen. Vælg kolonnen så den bliver helt sort. Højreklik på den og vælg menuemnet "Talformat". I feltet "Kategori" vælger du "Klokkeslet" og derefter formatet. Bemærk at 12.15 vist ikke regnes for et klokkeslet-format. Vælg i stedet fx. 12:15.
Hilsen JR
Re: Tabelmystik
Taste genvejs kombinationen for "højreklik + vælg menupunkt "tabelformat" er: Ctrl + 1 .Jørgen Rasmussen wrote: Vælg kolonnen så den bliver helt sort. Højreklik på den og vælg menuemnet "Talformat". I feltet "Kategori" vælger du "Klokkeslet" og derefter formatet.
Strange
Bruger Libreoffice 3.4 på OS Ubuntu-Linux 11.10 m. fl.
Bruger Libreoffice 3.4 på OS Ubuntu-Linux 11.10 m. fl.
-
Tabelmystik
Hej Strange
Strange skrev:
Er det afhængigt af styresystem?
Strange skrev:
Hos mig er tastaturgenvejen ctrl+1: Anvend afsnitstypografien Overskrift 1Taste genvejs kombinationen for "højreklik + vælg menupunkt "tabelformat" er: Ctrl + 1 .
Er det afhængigt af styresystem?
Hilsen JR
-
Tabelmystik
Hej Strange
Tastaturgenvejen ctrl+1 er formater celler, når du arbejder med Calc. Gunnars problem var i Writer. I Writer er ctrl+1 = Anvend afsnitstypografien Overskrift 1.
Tastaturgenvejen ctrl+1 er formater celler, når du arbejder med Calc. Gunnars problem var i Writer. I Writer er ctrl+1 = Anvend afsnitstypografien Overskrift 1.
Hilsen JR