Jeg er ved at lave en biologiaflevering i skolen. Har lavet en graf i Calc, og denne vil jeg gerne have over i Writer.
Når jeg kopiere den (via Ctrl C eller højreklik og så "Kopier") og sætter ind i Writer, får jeg kun nogle af tallene fra grafen og ikke selve grafen.
Hvordan kan det være, og hvordan kopiere jeg den ind i mit tekstdokument?
Kan ikke kopiere graf fra Calc til Writer
Moderator: Lodahl
Har bøvlet med det i et stykke tid nu. Har læst rundt omkring, at man skal kopiere og så indsætte som et OLE-objekt, men det virker stadig ikke. Jeg har også prøvet at kopiere fra ét Calc-ark til et andet, men resultatet er det samme (den kopierer kun nogle af tallene, ikke selve grafen).
Jeg har til sidst måtte tage et screenshot af Calc-arket og så indsætte det som billede i Writer. Ikke særlig smart, men det er den eneste løsning pt. Jeg forstår bare ikke, hvad der er galt, for jeg mindes at have kopieret via Copy'n Paste tidligere.
Jeg bruger i øvrigt OpenOffice 2.4.
Jeg har til sidst måtte tage et screenshot af Calc-arket og så indsætte det som billede i Writer. Ikke særlig smart, men det er den eneste løsning pt. Jeg forstår bare ikke, hvad der er galt, for jeg mindes at have kopieret via Copy'n Paste tidligere.
Jeg bruger i øvrigt OpenOffice 2.4.
Løsning!
....tror jeg, i hvert fald virker det her hos mig i OpenOffice 2.4!
Når du klikker på diagrammet i Calc, er det vigtigt, at der IKKE er en grå ramme omkring (redigerings-modus). Klik en gang uden for diagrammet og derefter en gang på diagrammet.
Det kan nu kopieres og indsættes i Writer uden problemer!
Erik
Når du klikker på diagrammet i Calc, er det vigtigt, at der IKKE er en grå ramme omkring (redigerings-modus). Klik en gang uden for diagrammet og derefter en gang på diagrammet.
Det kan nu kopieres og indsættes i Writer uden problemer!

-
Tak, nu har jeg vist fundet problemet:
Jeg har et lille program i min system tray kaldet "Glipper", som gemmer alt, hvad jeg har kopieret - altså en slags udklipsholder. Åbenbart kan den ikke kopiere grafer fra Calc, så da jeg lukkede programmet, virkede det pludseligt.
Dog var der et mindre problem; ved almindelig copy-paste blev alle mine punkter i grafen forskudt. Jeg forsøgte så ovenstående metode og valgte "GDI-metafil", og nu er grafen korrekt.
Mange tak!
Jeg har et lille program i min system tray kaldet "Glipper", som gemmer alt, hvad jeg har kopieret - altså en slags udklipsholder. Åbenbart kan den ikke kopiere grafer fra Calc, så da jeg lukkede programmet, virkede det pludseligt.
Dog var der et mindre problem; ved almindelig copy-paste blev alle mine punkter i grafen forskudt. Jeg forsøgte så ovenstående metode og valgte "GDI-metafil", og nu er grafen korrekt.
Mange tak!