Jeg er nu atter ved at forsøge at blive microsoftfre, jeg har benyttet outlook, og benytter den desværre på arbejde, hvor jeg er edb-supporter.
Jeg har derfor installeret oo i linux ubuntu, men stavekontrollen finder bare ingen stavefejl, selv om der er nogle.
Jeg kender flere, som bruger windows, der har samme problem.
Jeg har valgt sprog dansk, men i det vindue, hvor stavekontrollen kører, er feltet ordbog blankt.
Jeg har forsøgt at finde og installere en dansk ordbog, for jeg kan ikke se om der allrede er installeret en, men jeg er ny i linux, og lidt usikker på, om jeg har gjort det rigtigt??
Er der nogen der kan hjælpe mig med dette+
ib
Manglende stavekontrol
Manglende stavekontrol
Ib Nielsen
Holstebro
Holstebro
Hej
Hvorfor har du installeret OOo i Ubuntu? OOo 2.4 skulle gerne være installeret som standard ved installationen (Ubnutu 8.04).
kigger du i OOo writer -> indstillinger -> sprogindstillinger -> skulle du kunne markere ordbogen og kunne få den til at rette, mens du skriver.
Strange
Hvorfor har du installeret OOo i Ubuntu? OOo 2.4 skulle gerne være installeret som standard ved installationen (Ubnutu 8.04).
kigger du i OOo writer -> indstillinger -> sprogindstillinger -> skulle du kunne markere ordbogen og kunne få den til at rette, mens du skriver.
Strange
Strange
Bruger Libreoffice 3.4 på OS Ubuntu-Linux 11.10 m. fl.
stavekontrol fortsat
jeg har installeret 2.4, grunden til at jeg genindstallerede, var netop den mangelende stavekontrol.
I indstillingerne under skrivehjælp er der valgt dansk i alle felter, og det er der også hos de bekendte der bruger windows, men alligevel kommer den bare og siger at 'STAVEKONTROLLEN ER FULDFØRT' selv om der er stavefejl i teksten.
I det bagvedliggende vindue kan man se at feltet sprog for ordbog er tomt, men det betyder måske ikke noget.
Det korte af det lange er, at den aldrig finder fejl i stavekontrollen
hilsen
ib
I indstillingerne under skrivehjælp er der valgt dansk i alle felter, og det er der også hos de bekendte der bruger windows, men alligevel kommer den bare og siger at 'STAVEKONTROLLEN ER FULDFØRT' selv om der er stavefejl i teksten.
I det bagvedliggende vindue kan man se at feltet sprog for ordbog er tomt, men det betyder måske ikke noget.
Det korte af det lange er, at den aldrig finder fejl i stavekontrollen
hilsen
ib
Ib Nielsen
Holstebro
Holstebro
stavekontrol fortsat
Jeg tror ikke jeg har installeret stavekontrolpakken, jeg fik en tip om, at jeg skulle gå til filer og guider og der vælge installere flere ordbøger. Når jeg så vælger dansk, kommer et program dicOOo og den dialogbox som så fremkommer, kan jeg kun se en lille del af teksten og ikke vælge ok eller hvad man skal kunne, så jeg kan ikke installere den vej.
I øvrigt gælder det alle guiderne, at jeg ikke kan se og bruge dem???
Den måde der omtales med at gå tl system administration og sprogunderstøttelse kan jeg ikke se i menuerne, jeg har danske menuer og jeg kan ikke finde et sted der at installere.
ib
I øvrigt gælder det alle guiderne, at jeg ikke kan se og bruge dem???
Den måde der omtales med at gå tl system administration og sprogunderstøttelse kan jeg ikke se i menuerne, jeg har danske menuer og jeg kan ikke finde et sted der at installere.
ib
Ib Nielsen
Holstebro
Holstebro
Re: stavekontrol fortsat
"System" skulle du gerne kunne se på din navigationsbjælke øverst på skærmen når PCen er startet op i Ubuntu.ibnielsen wrote: Den måde der omtales med at gå tl system administration og sprogunderstøttelse kan jeg ikke se i menuerne, jeg har danske menuer og jeg kan ikke finde et sted der at installere.
ib
Strange
stavekontrol fortsat og løst
Tak for din hjælp. det løste problemet, Jeg havde ikke tænkt på, at man kunne opdatere openoffice fra ununtus systemmenu.
hilsen
ib
hilsen
ib
Ib Nielsen
Holstebro
Holstebro