Speciel sidenummerering

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
gunnar

Speciel sidenummerering

Post by gunnar »

Dokumentet begyndte helt normalt med en 'første' side uden nummer og derefter 2, 3, ... osv.
Men nu ønsker jeg, at have et antal sider i begyndelsen af dokumentet uden nr og så begynde med nr 1 på en udvalgt højre side. På side 24 i 'Kom i gang med Writer' er der en metode, men benytter jeg den, så har jeg pt et dokument med den noget ulogiske sidenummerering: Ingen nr , 2, 1, 2, 3 ... osv
Kort og godt: Hvordan laver man et dokumentet, der begynder med et antal unummererede sider og så nr. 1 på en udvalgt højre-side?
Mvh
Gunnar
gunnar
lapont

Re: Speciel sidenummerering

Post by lapont »

gunnar wrote:Dokumentet begyndte helt normalt med en 'første' side uden nummer og derefter 2, 3, ... osv.
Men nu ønsker jeg, at have et antal sider i begyndelsen af dokumentet uden nr og så begynde med nr 1 på en udvalgt højre side. På side 24 i 'Kom i gang med Writer' er der en metode, men benytter jeg den, så har jeg pt et dokument med den noget ulogiske sidenummerering: Ingen nr , 2, 1, 2, 3 ... osv
Kort og godt: Hvordan laver man et dokumentet, der begynder med et antal unummererede sider og så nr. 1 på en udvalgt højre-side?
Mvh
Gunnar
Her er link til et dokument, som omhandler dir problem: saadan_sidenumre.odt
lubuntu 14.04 LibreOffice 4.1.6.2
Lodahl

Post by Lodahl »

Der findes en udvidelse som gør det der med sideskifte og sidetal meget lettere.
http://extensions.services.openoffice.o ... pagination
Med venlig hilsen

Leif Lodahl
Blog: https://libreofficedk.blogspot.dk
LibreOffice: http://da.libreoffice.org
annelagoni

Indholdsfortegnelse ifm sidetal

Post by annelagoni »

Jeg har installeret udvidelsen og den virker fint, side 2 er nu nummeret som side 1. Men når jeg så laver en indholdsfortegnelse, bliver siden med sidetal 1 stadig talt som side 2. Er der noget man kan gøre ved det?
annelagoni

Indholdsfortegnelse ifm sidetal 2

Post by annelagoni »

Det er ikke for at spamme, men skal snart aflevere en opgave hvor dette problem er lidt i vejen - slet ingen der ved hvorden det bliver løst?
lapont

Re: Indholdsfortegnelse ifm sidetal 2

Post by lapont »

annelagoni wrote:Det er ikke for at spamme, men skal snart aflevere en opgave hvor dette problem er lidt i vejen - slet ingen der ved hvorden det bliver løst?
Her er et andet link til et dokument, som omhandler dit problem og som selv er lavet på basis af en skabelon, som du kan bruge:
saadan_rapport.odt
lubuntu 14.04 LibreOffice 4.1.6.2
annelagoni

Re: Indholdsfortegnelse ifm sidetal 2

Post by annelagoni »

lapont wrote:Her er et andet link til et dokument, som omhandler dit problem og som selv er lavet på basis af en skabelon, som du kan bruge:
saadan_rapport.odt
Det var da egentlig simpelt nok, jeg ville bare aldrig selv ha' tænkt over at gøre det sådan. Tak for hjælpen.
Post Reply