Nedlukning af writer / Calc når jeg vil indsætte billede

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
john_degn

Nedlukning af writer / Calc når jeg vil indsætte billede

Post by john_degn »

Hej

Når jeg vil indsætte et billede i writer eller calc lukker programmet ned.

Bruger OO2.4.

Har også prøvet med den engelske version men med samme resultat.

Var også i den tidligere version, men forsvandt med en opdatering.

mvh
John D
Jens S

Re:Nedlukning af writer / Calc når jeg vil indsætte billede

Post by Jens S »

Hej John D

For at kunne svare dig må jeg vide hvor stor billedfilen er, hvad type (bmp-jpg-png-tiff-gif-m.fl). Hvilket OS (windows XP - Vista - Linux - o.a.)
Har du andre programmer du ikke kan sætte billeder ind i? Indsætter du billeder ved hjælp af Indsæt- billeder - fra fil eller bare kopier - indsæt (Ctrl-c og ctrl-v)

mvh Jens
john_degn

Re:Nedlukning af writer / Calc når jeg vil indsætte billede

Post by john_degn »

Hej Jens
Beklager mit sene svar. Havde lige en konfirmation der skulle overståes.

Jeg har Win XP sp 2.
Det er kun når jeg bruger OO at programmet lukker ned.
Jeg bruger "indsæt - billeder - fra fil" Herefter åbnes dialog boksen til billeder. Så snart boksen åbnes - lukkes OO ned og boksen siger "svare ikke"
Jeg kan godt åbne OO og copy/paste fra stifinderen.

mvh
John D

Jens S wrote:Hej John D

For at kunne svare dig må jeg vide hvor stor billedfilen er, hvad type (bmp-jpg-png-tiff-gif-m.fl). Hvilket OS (windows XP - Vista - Linux - o.a.)
Har du andre programmer du ikke kan sætte billeder ind i? Indsætter du billeder ved hjælp af Indsæt- billeder - fra fil eller bare kopier - indsæt (Ctrl-c og ctrl-v)

mvh Jens
John Degn
Jens S

Post by Jens S »

Hej John D
Undskyld mit sene svar. Jeg har forgæves forsøgt at få OpenOffice til lukke ned ved indsætning af billeder. Jeg har bl.a. forsøgt med billeder på over 10MB for at se om det var problemet, men alt virker fint hos mig.

Det kan være ram problemer hos dig, men det skulle så bare tage lidt længere tid med indsætning.

Prøv at afinstallere OpenOffice - slet derefter rester i mappen C:\Programmer\Openoffice, både mappen og evt. tidligere udgaver af Oo. Slet også mapper vedr. Oo i C:\Documents and Settings. Hent programmet CCleaner fra http://www.ccleaner.com/download og brug den til at rense registreringsdatabasen.

Hent derefter den nyeste udgave af Oo og installer påny.

mvh.
Jens
Post Reply