Problem ved brug i Mac

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
nielsrye

Problem ved brug i Mac

Post by nielsrye »

Når jeg først har fået OpenOffice, f.eks. tekstbehandlingen, åbnet, fungerer det fint.
Mit problem er, at man først skal åbne en X11-maskine, før den kan begynde selve programmet. Derudover melder den altid "Command Timed Out", når den er i gang med at starte denne "maskine". Hvis jeg til det bare trykker "Ok" går den så videre ind i OpenOffice. Og så er man i gang.
Men jeg vil jo foretrække, at jeg bare kan gå direkte ind i OpenOffice, også så man hurtigt kan åbne dokumenter. Jeg har nu lagt OpenOffice-ikonet ned, så det starter sammen med computeren og styresystemet, men så kommer der netop altid noget der skyldes denne X11. Den starter med et lille tekst-vindue, der hedder "xterm", hvori der står teksten "bash-3.2$".
Håber der er nogen herinde, der kender til problemet.

Venligst
Niels.
draco

Post by draco »

Opgrader til OOO 2.4 (kræver Intel mac) da denne ikke længre gør brug af X11..

Så fremt du bruger PPC (G5, G4, G3) mac så brug evt. neooffice http://www.neooffice.com

eller nedgrader til 2.2 (mener ikke jeg oplevede "command time Out" på 2.2
sjolin_peter

Re: Problem ved brug i Mac

Post by sjolin_peter »

Jeg vil anbefale dig at gøre brug af NeoOffice, da denne udgave af OpenOffice reelt virker "native" i Mac OS X.

Jeg vil dog pointere, at jeg trods forsøg på at installere OpenOffice.org 2.4 på en Intel Mac stadig får "timed out" skriften ved brug, hvor programmet desværre ikke vil starte. Hvis du oplever et bedre resultat må du meget gerne melde tilbage,
nielsrye wrote:Når jeg først har fået OpenOffice, f.eks. tekstbehandlingen, åbnet, fungerer det fint.
Mit problem er, at man først skal åbne en X11-maskine, før den kan begynde selve programmet. Derudover melder den altid "Command Timed Out", når den er i gang med at starte denne "maskine". Hvis jeg til det bare trykker "Ok" går den så videre ind i OpenOffice. Og så er man i gang.
Men jeg vil jo foretrække, at jeg bare kan gå direkte ind i OpenOffice, også så man hurtigt kan åbne dokumenter. Jeg har nu lagt OpenOffice-ikonet ned, så det starter sammen med computeren og styresystemet, men så kommer der netop altid noget der skyldes denne X11. Den starter med et lille tekst-vindue, der hedder "xterm", hvori der står teksten "bash-3.2$".
Håber der er nogen herinde, der kender til problemet.

Venligst
Niels.
Best regards,
Peter Sjølin
nielsrye

Post by nielsrye »

Til draco

Tak for svaret.
Jeg ved ikke, hvad de forskellige ting, du nævner, er.
Jeg har en ny MacBook som jeg gav 8000 kr. for.
Er det en Intel, så jeg kan installere "OOO 2.4"? Og hvad er det, og hvor gør jeg det?
nielsrye

Post by nielsrye »

Nej, ved du hvad, jeg tager sgu bare og prøver at installere NeoOffice. Det skulle jo virke. Havde bare aldrig hørt om det.
Post Reply