I en anden tråd kigger man på samspillet mellem OOo og CDORD5 - men måske det også ville være en god ide at kigge på samspillet mellem OOo og softwaren til SmartBoard, som er et af de meget udbredte interaktive whiteboards i Danmark. Mange skoler har helt sikkert kombinationen mellem OOo og SmartBoards.
Dette giver sig udslag i problemer med f.eks. Præsentation - der går "kage" i det. Har oplevet at stå foran små 100 tilhørere, mens OOo flippede ud. En menu åbnede og lukkede hele tiden i Præsentation - men alt virkede fint efter afkobling af smartboardet.
Jeg har ladet mig fortælle, at det kun er nogle versioner af softwaren, der er bøvl med (altså Smartboardsoftwaren) - men bl.a. den nyeste giver vist problemer a la ovenstående.
Samtidig er softwaren - bl.a. tekstgenkendelse (skriv direkte på tavlen, få det oversat til Word, Excel m.m.) - ikke-fungerende i OOo.
Er det noget, "nogen" kunne interessere sig for??
Softwaren kan findes på www.smarttech.com - men så vidt jeg kan se, opstår nogle af problemerne først, når boardet tilsluttet computeren (usb). Tekstgenkendelsen kan dog helt sikkert tjekkes uden boardet; ideen er, at man f.eks. i Excel kan skrive et tal på den interaktive tavle med pennen. Tallet bliver derefter sat ind i den valgte celle og kan arbejdes videre med. Det sparer tid på tastaturet.
SmartBoard
Moderator: Lodahl
Re: SmartBoard
Også Calc "flipper ud" som du skriver om. Fejlen opstår, når skriftaware er slået til. Hvis man slår Skriftaware fra - helt fra - fungerer regnearket igen, men så har man selvfølgelig mistet noget funktionalitet. Det ville være dejligt, hvis man kan gøre noget ved problematikken, men det er nok mest smarts softwareudviklere, der skal oppe sig.
guruerne wrote:I en anden tråd kigger man på samspillet mellem OOo og CDORD5 - men måske det også ville være en god ide at kigge på samspillet mellem OOo og softwaren til SmartBoard, som er et af de meget udbredte interaktive whiteboards i Danmark. Mange skoler har helt sikkert kombinationen mellem OOo og SmartBoards.
Dette giver sig udslag i problemer med f.eks. Præsentation - der går "kage" i det. Har oplevet at stå foran små 100 tilhørere, mens OOo flippede ud. En menu åbnede og lukkede hele tiden i Præsentation - men alt virkede fint efter afkobling af smartboardet.
Jeg har ladet mig fortælle, at det kun er nogle versioner af softwaren, der er bøvl med (altså Smartboardsoftwaren) - men bl.a. den nyeste giver vist problemer a la ovenstående.
Samtidig er softwaren - bl.a. tekstgenkendelse (skriv direkte på tavlen, få det oversat til Word, Excel m.m.) - ikke-fungerende i OOo.
Er det noget, "nogen" kunne interessere sig for??
Softwaren kan findes på www.smarttech.com - men så vidt jeg kan se, opstår nogle af problemerne først, når boardet tilsluttet computeren (usb). Tekstgenkendelsen kan dog helt sikkert tjekkes uden boardet; ideen er, at man f.eks. i Excel kan skrive et tal på den interaktive tavle med pennen. Tallet bliver derefter sat ind i den valgte celle og kan arbejdes videre med. Det sparer tid på tastaturet.
Smartboard
Nyeste software skulle udradere fejlene. Den hentes på smarttech.com - vi har netop haft besøg af konsulent fra Dansk Data Display, og i softwaren står programmerne i OpenOffice på +listen!!
Har endnu ikke nået at afprøve, men......!!
Erik
Har endnu ikke nået at afprøve, men......!!

Re: Smartboard
Nogen der har fået Ink Aware toolbaren til at fungerer i OO? Hvis der er er det muligt man kan få en lille guide i hvordan man får den frem? for jeg har ikke kunne få det til at virke.
Stadig fejl i SmartboardSoftwaren!
....vi har været i dialog med Dansk Data Display - og nu er den officielle udmelding, at Smartboard fungerer fint op til OOo 2.0 UK-version!
Det kan man jo ikke bruge til ret meget!
Vi presser på - og opfordrer indtil da, at man slår Skrift-aware fra!!
Erik
Det kan man jo ikke bruge til ret meget!
Vi presser på - og opfordrer indtil da, at man slår Skrift-aware fra!!