Jeg er i gang med at undersøge om OpenOffice-Draw kan løfte vores behov, kontra MS Visio (Og derved spare omkring 50.000,-)

I denne forbindelse ønsker jeg at gøre brug af nogle macro’s, hvilket jo ser ganske bekendt ud (har arbejdet med VB6.0 i nogle år.), mit problem er hvor jeg ligesom skal finde noget information.
Ingen tvivl om at der findes meget information rundt omkring, jeg har set en del – men føler også lidt at jeg famler i blinde…

Jeg har været i gang med http://www.abj.dk/OOo/makroregneark.pdf og ” Andrew Pitonyak's Macro Document” hvilket jeg mener er ganske udmærket dokumenter, men disse omhandler fortrinsvis tekstbehandling og regneark.
Det primære dokumentation jeg kan finde til Draw er omkring tegning af linier m.m. men det er ikke lige det jeg skal bruge.
Mit grund problem for at komme videre er at, hvis man har skrevet en tekst på et Slide, vil jeg gerne kunne ændre denne tekst fra en makro, jeg har navngivet det pågældende tekst felt via ”name object” så man kan se det i navigator, da jeg tror at dette er rigtigt, jeg har været ved at prøve at omskrive/tilrette et eksempel fra makroregneark.pdf men uden det helt store held.
Alt dette udmønter i 3 spørgsmål :

Med Venlig Hilsen
Per
PS. Jeg køre pt. Med en engelsk version af OpenOffice, hvilket på den ene side er lidt dårlig når der nu er lavet en flot dansk version, men de fleste guides m.m. jeg har fundet har været på engelsk, og derved også refereret til engelske menu punkter – så som absolut nybegynder har jeg valgt denne løsning.