Hej,
Jeg har installeret den seneste engelske 1.9.79 men jeg kan ikke installere en dansk ordbog. Jeg går ind i File -> Wizards -> Install New Dictionaries og vælger dansk. Så langt så godt. Når jeg så trykker på knappen StartDicOOo, så sker der absolut ingenting.
Hvad er problemet, og hvordan kommer jeg videre?
Mvh,
Jens.
Dansk stavekontrol på engelsk OpenOffice
Re:Dansk stavekontrol på engelsk OpenOffice
Hej Jens
Prøv følg.:
-File
-Open
-Find din openOfficemappe
-Share
-Dict
-ooo
-Dobbeltklik på dicOOo
-du åbner ordbogsfilen og du kan herefter installere dansk ordbog
Herefter skal du ind i:
-Tools
-Options
-Language settings
-Languages
-User interface & Loc. setting sættes til dansk
-Default lang. sættes også til dansk
Håber det virker
Hilsen
Jørgen
Prøv følg.:
-File
-Open
-Find din openOfficemappe
-Share
-Dict
-ooo
-Dobbeltklik på dicOOo
-du åbner ordbogsfilen og du kan herefter installere dansk ordbog
Herefter skal du ind i:
-Tools
-Options
-Language settings
-Languages
-User interface & Loc. setting sættes til dansk
-Default lang. sættes også til dansk
Håber det virker
Hilsen
Jørgen
Re:Dansk stavekontrol på engelsk OpenOffice
YES! Det virker, men jeg synes denne process burde gøres mere oplagt.
Mvh,
Jens Munk.
Mvh,
Jens Munk.
Re: Dansk stavekontrol på engelsk OpenOffice
Du bør nok opdatere til seneste (Beta-) udgave. Vær opmærksom på sikkerhedsproblemerne omtalt herjens_munk wrote:..Jeg har installeret den seneste engelske 1.9.79...
Open source software: "It's walking toward freedom, freedom of use, freedom of speech, freedom of relationship... I think that's what it's about." Gilberto Gil (2004), Brazilian Culture Minister.
-
engelsk stavekontrol
Hej Iben
Nu skriver du ikke hvilken version af OpenOffice du anvender. Hvis det er den seneste, mener jeg der allerede er en indbygget engelsk stavekontrol.
I version 2.4 er der nederst på siden i Writer nogle felter. Der er bl.a. et hvor der nok står "Dansk". Hvis du højreklikker i dette felt kan du vælge punktet "Flere". Vælg fanen "Skrifttype" Hvor der står sprog kan du vælge det sprog du ønsker anvendt i stavekontrollen. Vær opmærksom på, at der skal stå ABC ud for det valgte sprog.
Hvis du ikke kan finde engelsk på listen skal du gå til menuen Filer-> Guider-> Installer flere ordbøger. Tryk på ctrl og klik på English. Følg derefter anvisningen.
Nu skriver du ikke hvilken version af OpenOffice du anvender. Hvis det er den seneste, mener jeg der allerede er en indbygget engelsk stavekontrol.
I version 2.4 er der nederst på siden i Writer nogle felter. Der er bl.a. et hvor der nok står "Dansk". Hvis du højreklikker i dette felt kan du vælge punktet "Flere". Vælg fanen "Skrifttype" Hvor der står sprog kan du vælge det sprog du ønsker anvendt i stavekontrollen. Vær opmærksom på, at der skal stå ABC ud for det valgte sprog.
Hvis du ikke kan finde engelsk på listen skal du gå til menuen Filer-> Guider-> Installer flere ordbøger. Tryk på ctrl og klik på English. Følg derefter anvisningen.
Hilsen JR