Version 2.4 er frigivet
Version 2.4 er frigivet
OpenOffice.org 2.4 er frigivet. Den danske udgave kan downloades her: http://da.openoffice.org
Med venlig hilsen
Leif Lodahl
Blog: https://libreofficedk.blogspot.dk
LibreOffice: http://da.libreoffice.org
Leif Lodahl
Blog: https://libreofficedk.blogspot.dk
LibreOffice: http://da.libreoffice.org
-
Jeg ved nu ikke om det er et konkret problem, jeg vil da mene det er passende at OpenOffice.org teamet fokusere på fremtiden og ikke på PPC, som Apple har lagt i graven.
draco wrote:Dejligt, ikke mere X11, men er nativ OS X
Doh et problem at den kun virker på Intel Mac's, ikke PPC
Best regards,
Peter Sjølin
Peter Sjølin
det er jo næten at sige, pga. der er flere Intel CPU'er i omløb, så kan OO ikke kører på AMD/VIA CPU'er.
Hvis de skulle fokuere på fremtiden så skulle de gøre som alle andre software udviklere og lave universal binary pakker, som virker på begge platformer.
En af fordelene ved OO synes jeg er at OO ikke kræver et monster af en computer for at kunne trække hele pakken, jeg har OO 2.3 kørenede på en 1.42Ghz G4, men kan nu ikke få lov til at bruge 2.4, da det er en G4 (ej intel).
Så skulle der fokuseres på fremtiden, så er Universal Binary bedre.
Hvis de skulle fokuere på fremtiden så skulle de gøre som alle andre software udviklere og lave universal binary pakker, som virker på begge platformer.
En af fordelene ved OO synes jeg er at OO ikke kræver et monster af en computer for at kunne trække hele pakken, jeg har OO 2.3 kørenede på en 1.42Ghz G4, men kan nu ikke få lov til at bruge 2.4, da det er en G4 (ej intel).
-
Jeg mener min argumentation er en verden til forskel i forhold til det du forsørger trække den ned til.
Apple producere ikke længere computere med IBM eller Motorola Power PC processorer. Jeg kender ikke til nogen anden producent af PC'ere som benytter Power PC processorer fra hverken IBM eller Motorola.
AMD og VIA (dog primært VIA) har begge været kendt for at bruge kloner af Intel processorer på licens. Ligeledes frigives der stadig i stor grad computere med AMD og VIA processorer, hvormed der stadig kan antages der kan være et marked for OpenOffice.
OpenOffice.org har allerede selektivt udvalgt operativsystemer som OpenOffice.org kan afvikles på fx kan Microsoft Windows 95 ikke anvende nyere udgaver af OpenOffice.org end version 1.1.5. Derfor mener jeg OpenOffice.org holdet både for PC, men især for den haltende Mac-portering burde være i stand til at fra vælge udfasede processortyper fx G-processorne.
Apple producere ikke længere computere med IBM eller Motorola Power PC processorer. Jeg kender ikke til nogen anden producent af PC'ere som benytter Power PC processorer fra hverken IBM eller Motorola.
AMD og VIA (dog primært VIA) har begge været kendt for at bruge kloner af Intel processorer på licens. Ligeledes frigives der stadig i stor grad computere med AMD og VIA processorer, hvormed der stadig kan antages der kan være et marked for OpenOffice.
OpenOffice.org har allerede selektivt udvalgt operativsystemer som OpenOffice.org kan afvikles på fx kan Microsoft Windows 95 ikke anvende nyere udgaver af OpenOffice.org end version 1.1.5. Derfor mener jeg OpenOffice.org holdet både for PC, men især for den haltende Mac-portering burde være i stand til at fra vælge udfasede processortyper fx G-processorne.
draco wrote:det er jo næten at sige, pga. der er flere Intel CPU'er i omløb, så kan OO ikke kører på AMD/VIA CPU'er.
Hvis de skulle fokuere på fremtiden så skulle de gøre som alle andre software udviklere og lave universal binary pakker, som virker på begge platformer. Det har noget af gøre med prioritering af udvikling af features til kontorpakken eller fastholde kontorpakken for at udfasede platforme og processorer skal kunne trække kontorpakken.
Angående OO.o 2.4 for Mac, kan jeg sige du ikke går glip af noget. Jeg har downloaded og installeret OO.o 2.4, hvortil det eneste som sker, når jeg forsørger at starte programmet er at X11 starter op om fremsætter en time out meddelse. Det skal siges jeg gør brug af en MacBook (3.1) udstyret med en 1 Gb ram og en 2.0 Ghz Intel Core Duo 4MB buffer. OS: Leopard (OS X 10.5)
Best regards,
Peter Sjølin
Peter Sjølin
Giv tid så kommer den nok
Mon ikke 2.4 kommer på dansk til Mac OSX PPC når der er en der når til at bygge den? Den findes tilsyneladende allerede på spansk og svensk til PPC, men endnu kun via BitTorrent...
Som jeg ser det er en af fordelene ved open source at hvis der er et behov - så er der også nogen der (med tiden) løser det. Og hvis ikke... så kan man selv
En Office pakke burde ikke have ret meget der afhænger af processortype - og det tror jeg heller ikke OpenOffice har. Det burde derfor være nok at skrive "make" i det rigtige build-miljø. Nu har jeg ikke selv en PPC mac - ellers ville jeg gerne have påtaget mig at bygge OpenOffice til den.
Mvh. Peter
Som jeg ser det er en af fordelene ved open source at hvis der er et behov - så er der også nogen der (med tiden) løser det. Og hvis ikke... så kan man selv

En Office pakke burde ikke have ret meget der afhænger af processortype - og det tror jeg heller ikke OpenOffice har. Det burde derfor være nok at skrive "make" i det rigtige build-miljø. Nu har jeg ikke selv en PPC mac - ellers ville jeg gerne have påtaget mig at bygge OpenOffice til den.
Mvh. Peter
-
Re: Giv tid så kommer den nok
Nu kommer det jo anpå, hvor længe Apple Inc. vil foresætte understøttelsen af Mac OS X til PPC. Jeg kan se pointen, hvis man i stedet satte fokus over på udvikling af OpenOffice til PPC for BSD eller Linux, da disse top operativsystemer med største sandsynlighed vil domminere de gamle PPC'ere, når Apple engang dropper support til PPC baserede Macs, hvis ikke mac-brugerne "bare" køber en Intel baseret mac.
pfavr wrote:Mon ikke 2.4 kommer på dansk til Mac OSX PPC når der er en der når til at bygge den? Den findes tilsyneladende allerede på spansk og svensk til PPC, men endnu kun via BitTorrent...
Mvh. Peter
Best regards,
Peter Sjølin
Peter Sjølin
Ny version
Kan jeg opdatere den gamle version ? Eller skal den gamle version fjernes og ny installeres ?
Har søgt efter svar på ovenstående uden at finde det !
VH
Novice
Har søgt efter svar på ovenstående uden at finde det !
VH
Novice